مقايسه نرم افزارهاي تعمير و نگهداري با ساير رقبا

مقايسه

مقايسه نرم افزارهاي تعمير و نگهداري با ساير رقبا:


بنابه يافته هاي کهن يکي از چالش برانگيزترين واقعيت هاي موجود در سازمان ها , و ادارات بحث تعميرات و نگهداري و به کار گرفتن نرم افزارهاي  مربوطه در سازمانهاست است. گزارش هاي معتبر و مستند انجمن هاي شناخته شده جهاني حکايت از بالا بودن 20 تا 40 درصد هزينه هاي سالانه نگهداري و تعميرات دارد. از همين رو تلاش سازمان ها بر کاهش هزينه ها با استفاده از نرم افزارهاي تعميرات و نگهداري و پايداري خدمات متمرکز است. در يک نگاه ساده متوجه مي شويم که نگهداري دستگاهها و تجهيزات از خود آنها مهمتر و ارزنده تر است و اعمال آن در سيستم ضروري و اجتناب ناپذير بوده و حاصل آن فعاليت مداوم دستگاه ها و سرويس دهي آنها به سيستم مي باشد.
فاکتور هاي شش گانه تعمير نگهداري عبارتند از:
1-    کاهش خطر و ريسک ناشي از فعاليت سيستم
2-    اجتناب از خرابي دستگاه ها و تجهيزات
3-    تامين تجهيزات پايا و ماندگار و با کيفيت
4-    کمترين هزينه توليد
5-    محدود کردن ضررات و زيان هاي ناشي از فعاليت دستگاه ها
6-    توليد و خروجي حداکثري


CMMS چيست؟

CMMS يا Computerized Maintenance Management System (سيستم مديريت نگهداري رايانه‌محور)، يک نرم‌افزار براي بهينه‌سازي و مديريت عمليات تعمير و نگهداري در يک سازمان است. اين نرم‌افزار قابليت‌هايي همچون برنامه‌ريزي و ارگانيزه کردن وظايف تعمير، تعيين موارد تعميرپذير، مديريت دارايي، رديابي و تحليل کارايي و هزينه‌هاي تعميرات ارائه مي‌دهد.
CMMS مي‌تواند به شرکت‌ها در بهبود و ارتقاء کارايي، کاهش هزينه‌هاي تعمير و نگهداري، کاهش وقفه‌هاي توليدي و بهبود برنامه‌ريزي و مديريت وظايف کمک کند. اين سيستم نرم‌افزاري به صورت درون سازمان و يا از طريق سرويس‌هاي ابري در دسترس است.
يک نرم افزار تعميرات CMMS، امکان مديريت فعاليت هاي نگهداري و تعميرات مثل برنامه ريزي فعاليت هاي نت، ثبت سوابق تعميراتي و شاخص هاي کليدي عملکرد نگهداري و تعميرات را براي شما فراهم مي کند. ماهيت کلمه تعميرات به مجموعه برنامه ها و و اقدامات به منظور نگهداشتن تجهيزات در سطح قابل قبول از نظر عملياتي و يا بازگرداندن تجهيزات معيوب به چرخه استفاده و بهره برداري اطلاق مي شود.
در حوزه مديريت تعمير و نگهداري، راه حل هاي نرم افزاري متعددي براي کسب و کارهايي که به دنبال بهينه سازي عمليات خود هستند در دسترس است. اين مقايسه با هدف ارزيابي ويژگي‌هاي کليدي و مزاياي چندين پلت‌فرم نرم‌افزار تعمير و نگهداري محبوب، با تمرکز بر CMMS، نگهداري پيشگيرانه، شاخص‌هاي نگهداري، بازرسي دوره‌اي و نگهداري دوره‌اي انجام مي‌شود که در نهايت به تصميم‌گيرندگان در انتخاب بهترين راه‌حل مناسب براي سازمان خود کمک مي‌کند.

CMMS

CMMS


نرم افزار تعمير و نگهداري  Maintenance Connection :

با ارائه CMMS و قابليت هاي نگهداري پيشگيرانه، راه حلي قوي براي مديريت و رديابي دارايي است. با اين حال، منحني يادگيري شيب دار و مدل قيمت بالا ممکن است براي مشاغل کوچک چالش برانگيز باشد.
Maintenance Connection يک نرم افزار مديريت تعمير و نگهداري مبتني بر وب است که به سازمان ها کمک مي کند تا عمليات تعمير و نگهداري خود را بهينه کنند. برخي از ويژگي ها و مزاياي کليدي آن عبارتند از:
1-    مديريت سفارش کار: فرآيندهاي سفارش کار، از جمله ايجاد، واگذاري، رديابي و تکميل را ساده کنيد.
2-    تعمير و نگهداري پيشگيرانه (PM): کارهاي تعمير و نگهداري معمول را برنامه ريزي و مديريت کنيد تا زمان خرابي تجهيزات را کاهش داده و عمر دارايي را افزايش دهيد.
3-    مديريت دارايي: رديابي و مديريت دارايي ها، از جمله مکان، تاريخچه نگهداري و هزينه هاي مرتبط.
4-    کنترل موجودي: سطوح موجودي را مديريت کنيد، سفارش مجدد را خودکار کنيد، و استفاده را پيگيري کنيد تا سطح موجودي را بهينه کنيد و هزينه ها را کاهش دهيد.
5-    گزارش و تجزيه و تحليل: توليد گزارش هاي قابل تنظيم و تجزيه و تحليل داده ها براي شناسايي روندها، رديابي KPI ها و تصميم گيري هاي مبتني بر داده.
6-    دسترسي به موبايل: براي به‌روزرساني‌هاي بي‌درنگ و مديريت در حال حرکت، از دستگاه‌هاي تلفن همراه به سيستم دسترسي پيدا کنيد.
7-    قابليت‌هاي يکپارچه‌سازي: با سيستم‌هاي شخص ثالث مانند ERP، SCADA و دستگاه‌هاي IoT براي عمليات ساده‌تر يکپارچه شويد.


نرم افزار تعمير و نگهداري Upkeep:

با ارائه هر دو ويژگي CMMS و نگهداري پيشگيرانه، به دليل داشتن رابط کاربر پسند و عملکرد گسترده تلفن همراه و به دليل دسترسي و سهولت استفاده از آن متمايز است. در حالي که ويژگي هاي ساده آن براي مشاغل کوچک و متوسط مناسب است، شرکت هاي بزرگتر ممکن است آن را فاقد عملکردهاي پيشرفته تر بدانند.
UpKeep يک نرم افزار مديريت نگهداري مبتني بر ابر است که براي کمک به کسب و کارها در هر اندازه اي طراحي شده است تا عمليات تعمير و نگهداري خود را ساده کنند. برخي از ويژگي ها و مزاياي کليدي  اين نرم افزار عبارتند از:
1-    مديريت سفارش کار: به راحتي سفارشات کاري را ايجاد، اختصاص دهيد و پيگيري کنيد تا وظايف تعمير و نگهداري را به طور موثر مديريت کنيد.
2-    تعمير و نگهداري پيشگيرانه: براي اطمينان از نگهداري صحيح دارايي ها و کاهش خرابي هاي غيرمنتظره، وظايف تعمير و نگهداري مکرر را برنامه ريزي کنيد.
3-    مديريت دارايي: رديابي جزئيات دارايي، تاريخچه تعمير و نگهداري و هزينه هاي مرتبط براي بهينه سازي عملکرد دارايي و افزايش طول عمر آنها.
4-    مديريت موجودي: نظارت بر سطح موجودي، مديريت تامين کنندگان، و پيگيري استفاده از قطعات براي بهينه سازي سطح موجودي و کاهش هزينه ها.
5-    برنامه موبايل: براي به‌روزرساني‌هاي بي‌درنگ، مديريت در حال حرکت، و قابليت‌هاي اسکن بارکد، به پلتفرم UpKeep در دستگاه‌هاي تلفن همراه دسترسي داشته باشيد.
6-    گزارش و تجزيه و تحليل: توليد گزارش هاي قابل تنظيم و تجزيه و تحليل داده ها براي شناسايي روندها، رديابي KPI ها و تصميم گيري هاي مبتني بر داده.
7-    قابليت‌هاي يکپارچه‌سازي: با سيستم‌هاي شخص ثالث مانند دستگاه‌هاي IoT، نرم‌افزار حسابداري و ساير ابزارهاي تجاري براي عمليات ساده‌تر يکپارچه شويد.
8-    رابط کاربر پسند، مقياس‌پذيري و ويژگي‌هاي جامع UpKeep، آن را به انتخابي محبوب براي کسب‌وکارهايي تبديل مي‌کند که به دنبال بهبود فرآيندهاي تعمير و نگهداري و کارايي کلي عملياتي خود هستند.


نرم افزار تعمير و نگهداري کمتال:

نرم افزار تعمير و نگهداري شرکت کهن با ارائه هر دو ويژگي CMMS و نگهداري پيشگيرانه، اين امکان را براي شما فراهم مي کند که در کنار گزارشهاي اساسي، گام خوبي در کفايت مديريت نگهداري و تعميرات دستگاههاي داشته باشيد. سيستم نگهداري و تعميرات ضمن فراهم آوردن بستر مناسب ثبت اطلاعات فني ماشين آلات و برنامه ريزي پيشگيرانه ، به بهبود راندمان توليد و افزايش کارکرد تجهيزات کمک فراواني مي کند.
گزارش "انجام فعاليت هاي برنامه ريزي شده" نشان ميدهد چه درصدي از فعاليت هاي برنامه ريزي شده، محقق شده است. اين شاخص ميزان موفقيت شما در پيگيري اهداف نگهداري و تعميرات را نشان خواهد داد. مديريت تعمير و نگهداري يکي از پيچيده ترين وظايف در سازمان است که اجراي آن به يکپارچگي و تعامل به موقع عناصر مختلف بستگي دارد،مهمترين اصل در يک سيستم مکانيزه CMMS استاندارد ايجاد گزارشات از شاخص هاي نگهداري و تعميرات براي مديريت دارايي فيزيکي سازمان است،تا امکان تحليل براي کاهش خرابي تجهيزات و کاهش هزينه تعميرات را مهيا سازد.

نرم افزار تعمير و نگهداري کمتال

نرم افزار تعمير و نگهداري کمتال

اما اينکه چه شاخص هايي و گزارشاتي در حوزه مديريت نگهداري و تعميرات و مديريت دارايي هاي فيزيکي کاربردي تر و نيازمند تر است از نکات و سوالاتي است که اکثرا در ذهن يک برنامه ريز نگهداري و تعميرات شکل مي گيرد! در هر سامانه يا مجموعه تعميرات يا سيستم نگهداري و تعميرات مبحث نرم افزار دارايي فيزيکي پيش بيني شده است. کاهش خرابي تجهيزات وظيفه اصلي نرم افزار نگهداري پيشگيرانه مي باشد. اما سازمان روي هزينه تعميرات حساس است.
•    ميانگين مدت زمان تعمير TTR
•     ليست خرابي هاي پر تکرار
•     روند مصرف قطعات يدکي به تفکيک دستگاه و واحد
•     مدت زمان تعميزات اضطراري تفکيک واحد
•     ميانگين مدت زمان بين دو خرابي MTBF
•     مدت توقفات به تفکيک دليل خرابي به تفکيک دستگاه
•     ميانگين مدت زمان تعميرات اضطراري به تعميرات پيشگيرانه

برخي از ويژگيهاي اين نرم افزار به شرح ذيل است:

• امکان تعريف دستگاه بسته به تيپ و نوع دستگاه
• امکان ثبت اطلاعات عمومي دستگاه (کشور سازنده ظرفيت دستگاه واحد توليدي و...)
• امکان ثبت تجهيزات همراه با کد سيستمي
• امکان ثبت اطلاعات عمومي تجهيزات
• امکان انتصاب تجهيزات به دستگاه
• امکان درج فايل کاتالوگ دستگاه و تجهيزات
• امکان تعريف انواع چک ليست براي دستگاه و تجهيزات
• امکان تعريف دوره (روزانه، هفتگي و...)
• امکان درج کامل تعميرات پيشگيرانه
• امکان يادآوري تعميرات ضروري و پيشگيرانه
• امکان اخذ چک ليست روزانه تعميرات
• امکان ارسال قطعات مورد نياز به کارتابل(گردش کار)
• امکان ارسال گزارش خرابي به دپارتمان هاي ديگر (برنامه ريزي ، توليد و ...)
• گزارش دستگاه هاي موجود
• گزارش تجهيزات موجود
• گزارش تعميرات ضروري
• گزارش تعميرات پيشگيرانه
• گزارش بررسي دوره اي

گزارش شاخص

گزارش شاخص


نرم افزار تعمير و نگهداري Fiix CMMS:

يک سيستم مديريت نگهداري کامپيوتري محبوب (CMMS) است که به دليل رابط کاربر پسند و تجزيه و تحليل جامع شناخته شده است. يک پلت فرم قابل اعتماد و قابل تنظيم براي مشاغل در هر اندازه ارائه مي دهد. عليرغم کاربرپسند بودن آن، ممکن است نياز به يکپارچه سازي هاي اضافي براي مديريت دارايي پيشرفته داشته باشد که مي تواند هزينه هاي اضافي را به همراه داشته باشد، يعني در حالي که ويژگي هاي قوي CMMS را ارائه مي دهد، مشاغل کوچکتر ممکن است آن را براي نيازهاي خود طاقت فرسا يا غير ضروري بدانند.
Fiix CMMS  يک نرم‌افزار قدرتمند براي مديريت تعمير و نگهداري براي کسب‌وکارهاي مختلف است که مهمترين ويژگي‌ و مزايت قابل توجه آن داشتن نمودارهاي گرافيکي کاربري و بسيار دوست‌داشتني آن مي باشد.

نرم افزار Hippo CMMS:

با تمرکز بر سادگي، يک پلت فرم بصري با ويژگي هاي جامع نگهداري پيشگيرانه ارائه مي دهد. در حالي که براي مشاغلي که سهولت استفاده را در اولويت قرار مي دهند مناسب است، سازمان هايي با نيازهاي تعمير و نگهداري پيچيده تر ممکن است به يکپارچه سازي هاي اضافي نياز داشته باشند. مهمترين ويژگي اين نرم افزار رابط کاربري آسان براي تعمير و نگهداري ميباشد.

 


نرم افزار تعمير و نگهداري RepairShopr :

با تمرکز بر صنعت تعمير، ويژگي هاي تخصصي را براي مشاغل تعمير ارائه مي دهد. با اين حال، اين پلت فرم ممکن است براي سازمان‌هايي که نيازهاي تعمير و نگهداري متنوع‌تري دارند، کمتر مناسب باشد.
RepairShopr يک نرم‌افزار تعمير و نگهداري براي مديريت کارهاي تعمير، فاکتور سازي، پشتيباني POS و تسهيلات CRM است. اين نرم‌افزار براي فروشگاه‌هاي تعمير کامپيوتر، تجهيزات سرمايش، آشپزي، مخابرات و بسياري از حرفه‌هاي ديگر طراحي شده است و به شما اجازه مي‌دهد تا کارهاي تعمير، تجهيزات، تامين کننده‌ها و توليدکنندگان را در يک محيط اطلاعاتي و يکپارچه مديريت کنيد.
برخي از ويژگي‌هاي برجسته اين نرم‌افزار عبارتند از:
•    تسهيلات فاکتور سازي و پرداخت
•    ترکيب پشتيباني POS
•    مديريت تيکت و کارهاي تعمير
•    داشبورد کاربري آسان
•    پيگيري و گزارش‌هاي آناليز
با توجه به اين ويژگي‌ها و توانمندي‌هايي که براي صنايع تعمير و نگهداري ارائه مي‌دهد، مي‌توان گفت که اين نرم‌افزار يک ابزار کارآمد براي بهينه‌سازي و مديريت عمليات اين صنايع است.

نرم افزار تعمير و نگهداري eMaint :

يک پلت فرم CMMS مقياس پذير و مبتني بر ابر با داشبوردهاي قابل تنظيم و قابليت هاي گزارش ارائه مي دهد. در حالي که ويژگي هاي پيشرفته آن براي کسب و کارهاي بزرگتر سودمند است، شرکت هاي کوچک ممکن است آن را براي نيازهاي خود طاقت فرسا يا غير ضروري بدانند.اين نرم افزار توسط شرکت Fluke ساخته شده است و مهمترين ويژگي آن مديريت برنامه ريزي کارهاي تعمير و نگهداري مي باشد.
با توجه به بازرسي و نگهداري دوره اي، اکثر اين پلتفرم ها ويژگي هاي زمان بندي را ارائه مي دهند که مي توانند چنين وظايفي را در خود جاي دهند. علاوه بر اين، شاخص‌هاي نگهداري و تجزيه و تحليل معمولاً براي کمک به کسب‌وکارها در نظارت بر عمليات خود و تصميم‌گيري مبتني بر داده گنجانده شده‌اند.


نتيجه گيري:

 کسب‌وکارهايي که به دنبال راه‌حل نرم‌افزار تعمير و نگهداري بهينه هستند، بايد ويژگي‌هاي هر پلتفرم، مقياس‌پذيري، سهولت استفاده و قيمت‌گذاري را بسنجيد تا مناسب‌ترين انتخاب را براي نيازهاي منحصربه‌فرد خود شناسايي کنند.
 
 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید