نرم افزار CMMSچیست؟

نرم

نرم افزار  CMMSچیست؟

 

با استفاده از نرم‌افزار تعمیر و نگهداری می‌توانید به تمام اطلاعات ضروری ذخیره شده در یک مکان از هر جایی دسترسی داشته باشید. از جمله این موارد می‌توان به مدیریت دستور کارها ، برنامه نگهداشت، سوابق کارکرد، موجودی انبار، سلامت ماشین‌آلات، اطلاعات تجهیزات و غیره اشاره کرد.

اگر مدیر بخش تعمیر و نگهداری هستید و مسئولیت مدیریت واحد های مختلف ماشین آلات در محل های مختلف و همچنین رهبری بخش‌های بزرگ تعمیراتی برعهده‌ی شماست، احتمالا برایتان پیش‌آمده که کل یک روز کاریتان را پشت تلفن به تقسیم وظایف و پرسش و پاسخ‌ بگذرانید، طوری که انگار هیچ کار مفیدی انجام نداده‌اید.مدیریت دستگاهها و تمام موارد قابل نگهداری در انبار،امری چالش برانگیز است.

داشتن انباری پر از کالا،ایده خوبی نیست اما بدتر ار ان،گم کردن قطعه ای ضروری در تعمیر ماشین آلاتی است که خرابی انها باعث از کار افتادن خط تولید یا توقف  پروژه شده است.

رسیدن به شاخص‌های عملکرد مانند درجه اطمینان، زمان متوسط تعمیر تجهیزات و مقدار کمی و کیفی خرابی‌ها، اهمیت بالایی در رفع مشکلات ناشی از عدم موجودی در زمان معین در حوزه تولید دارد. برای رسیدن به این شاخص‌ها استفاده از سیستم نگهداری و تعمیرات با قابلیت مدیریت یکپارچه اقدامات PM و EM لازم می‌باشد.

شرکت ها و سازمان های زیادی برای بهینه‌ سازی عملیات نگهداری و تعمیرات ماشین آلات شان در راستای افزایش بهره وری تجهیزات یا عیب‌ یابی دقیق آنها، به نرم افزار نگهداری و تعمیرات رو می‌آورند. مدیریت منابع به ویژه منابع مالی در شرکت ها از اهمیت بالایی برخوردار است و رفته رفته با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی اهمیت ان چند برابر شده است،این نرم‌افزارها با ثبت و خودکار‌ کردن آسان راهبرد های قابل پیش‌ بینی و پیش‌ گیری، بخش تعمیر و نگهداری به شما کمک می‌کند تا بتوانید مدت زمان فعالیت تجهیزات‌ تان را افزایش داده و از توقف های برنامه‌ ریزی نشده‌ و هزینه‌ بر جلوگیری کنید.

 کمتر شدن بازه‌های زمانی عدم فعالیت تجهیزات به‌طور خودکار منجر به کاهش هزینه‌های مدت زمان اضافه‌کاری می‌شود. اگر تجهیزات‌ تان در سلامت کامل باشند، احتمال وقوع هر اختلالی کمتر است و در نتیجه کارکنان‌تان برای روشن کردن و راه‌اندازی تجهیزات و انجام امور مربوطه مجبور به اضافه‌کاری نیستن.

شاخص های نگهداری و تعمیرات

با توجه به نیازهای اهداف و استراتژی دوباره طرح ریزی و تلاش برای رسیدن به تضمین بیشتر بیان ارزش ها و عملکرد ، سنجش درست فعالیت ها ، تعیین رابطه ها و مواد مورد نیاز و اولیه لازم است. مدیران از ابزارهای مدیریت عملکرد به نام شاخص های کلیدی استفاده می نمایند تا پس از دانلود نرم افزار cmms ، تعمیرات و نگهداری را با کلیه امور اقتصادی ارزیابی نمایند. شاخص oee یکی از شاخص های تاثیر گذار در بخش نرم افزار نگهداری و تعمیرات می باشد که کاهش دادن تولید ماشین آلات و افزایش مداوم تولید را به دنبال می کند.

نت پیشگیرانه یا pm چیست ؟

سال ۱۹۵۰ سال رونق طراحی ماشین‌آلات مکانیزه بوده و این ایام ، شروع وابستگی صنایع به ماشین آلات مکانیزه و اتوماسیون بوده است . با افزایش بیش از پیش اتوماسیون ،  مساله خرابی ها و از کارافتادگی تجهیزات هم از اهمیت بیشتری برخوردار شد ؛ پس از مدتی روند افزایش خرابی ها و شکست ها به گونه‌ای شد  که کمیت و کیفیت محصولات تولیدی  را تحت‌الشعاع قرار داد و باعث افزایش سطح نارضایتی صاحبان صنایع و نیز مشتریان آنها شد.سرویس نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM) مجموعه فعالیت ها و روش های منظم و دوره ای است که به منظور بررسی وضعیت موجود, به روز رسانی و حفظ تجهیزات در شرایط مطلوب,انجام می شود. به نحوی که افزایش بهره وری و کاهش فرسایش تجهیزات و در نتیجه کاهش هزینه های سنگین خرید و تعمیرات قطعه برای مجموعه به حداقل برسد.

 

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید