ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسان

ابزارهای

ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویسان

ابزارهای هوش مصنوعی هم می‌توانند سرعت شما را در کدنویسی بهبود ببخشند وهم  کیفیت و امنیت کدها را نیز افزایش می‌دهند.

«فیلیپ والش» (Philip Walsh)، تحلیلگر ارشد گارتنر، در گزارش جدید خود نوشته است: «هوش مصنوعی نقش آینده مهندسان نرم‌افزار را تغییر خواهد داد اما تخصص و خلاقیت انسانی همیشه برای ارائه نرم‌افزارهای پیچیده و نوآورانه ضروری است. ساخت نرم‌افزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی نیازمند فردی با مهارت‌‌های جدید است: مهندس هوش مصنوعی (AI Engineer).»

تیم کهن لیستی از بهترین ابزارهای موجود برای برنامه نویسان را برای شما جمع آوری کرده است

1. سرویس گیت‌هاب کوپایلوت (GitHub Copilot)

یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای برنامه نویس ها، GitHub Copilot است که به منظور نوشتن بهینه‌تر کدهای باکیفیت کاربرد دارد. این سرویس از مدل زبانی OpenAI Codex بهره می‌گیرد که می‌تواند منابع مورد نیاز را از طیف وسیعی کدهای در دسترس، فراخوان کند. از جمله قابلیت‌های آن می‌توان به نوشتن چندین خط کد، کامل کردن توابع، بررسی و نظر دادن درباره کدها، کمک به رفع باگ‌ها و مشخص کردن ایرادات امنیتی اشاره کرد.

سرویس گیت‌هاب کوپایلوت از اغلب محیط‌های توسعه محبوب پشتیبانی به عمل می‌آورد و دارای افزونه اختصاصی برای برخی از آنها مثل ویژوال استودیو و JetBrains است. کاربر می‌تواند به چندین پیشنهاد ارائه شده از سوی AI برای تکمیل هر بخش دسترسی داشته باشد و گزینه دلخواه خود را انتخاب نماید.  به منظور استفاده از این ابزار، باید وارد حساب کاربری گیت‌هاب خود شده باشید. استفاده از آن برای توسعه‌دهندگان فردی،30 روز رایگان است؛ اما طرح‌های پولی نیز درنظر گرفته شده است.

GitHub Copilot

GitHub Copilot

2. سرویس آمازون CodeWhisperer

ابزار CodeWhisperer شرکت آمازون قادر به نوشتن و تکمیل همزمان کدها است و به لطف بهره‌گیری از یادگیری ماشینی، دقت بالایی در انجام امور از خود نشان می‌دهد. ابزار گفته شده برمبنای حجم وسیعی از کدهای متن‌باز، تمرین یافته است و می‌تواند ساده‌ترین امور تا پیچیده‌ترین توابع را براساس دستورات ورودی و کدهای نوشته شده از قبل، تکمیل کند. همچنین از انواع محیط‌های توسعه مثل ویژوال استودیو، JetBrains و AWS Cloud9 پشتیبانی می‌کند. اشخاص می‌توانند به رایگان از این سرویس استفاده نمایند؛ اما دسترسی به سطوح بالاتر و امکانات بیشتر، نیازمند پرداخت حق اشتراک است.

CodeWhisperer

CodeWhisperer

3. ChatGPT – هوش مصنوعی برای برنامه نویس ها 

سرویس ChatGPT قابلیت‌های متنوعی را درون خود جای داده است و می‌توان از آن به منظور انجام امور گوناگون از جمله بهینه‌سازی کدها استفاده نمود. کاربر می‌تواند سوالات خود را از این AI بپرسد و ایده‌های متنوعی را دریافت نماید. نه‌تنها می‌توان از سرویس مذکور برای یافتن ایرادات کدها استفاده کرد؛ بلکه قادر به برنامه‌ریزی برای کل مسیر توسعه یک محصول نیز خواهد بود. مدل زبانی GPT-4 در مقایسه با نسل قبلی خود، می‌تواند دستورات پیچیده‌تری را تشخیص دهد و مسائل دشوارتری را حل نماید.

ابزار ChatGPT از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است و امکان بررسی کدها به زبان‌های مختلف و یافتن اشکالات آنها را دارد. البته قابل پیش‌بینی است که سرویس‌های تخصصی در برنامه‌نویسی و بهبود کدها، می‌توانند عملکرد بهتری از خود نشان دهند. همچنین برخی از کاربران پیرامون دریافت پاسخ‌های مشابه در شرایط مختلف یا محدودیت در طول مکالمه و فراموش کردن سوالات و پاسخ‌های قبلی توسط AI گله‌مند هستند.

ورود به سایت ChatGPT

 

GitHub Copilot

ChatGPT

4. هوش مصنوعی CodeT5 برای برنامه نویس ها

سرویس CodeT5 دارای مدل اینکودر و دیکودر داخلی است که امکان ترجمه زبان‌های گفتاری به کد و بالعکس را امکان‌پذیر می‌کند. در نتیجه کاربر نه تنها می‌تواند به آن دستور دهد تا یک کد را بنویسید؛ بلکه از آن بخواهد عملکرد بخشی از یک کد را توضیح دهد. بدیهی است که چنین ویژگی، کاربرد زیادی برای برنامه‌نویسان درحال یادگیری خواهد داشت و می‌تواند به آموزش در حین کدنویسی، کمک شایانی نماید.

 

GitHub Copilot

CodeT5

 

دانشمندان داده هنگام توسعه CodeT5 تمرکز ویژه‌ای روی محدودیت‌های سرویس‌های مشابه داشته‌اند و تلاش کرده‌اند تا آنها را در محصول خود از بین ببرند. خلاصه کردن کدها، نوشتن خودکار، ترجمه و اصلاح کدها از جمله ویژگی‌هایی است که کاربران به کمک ابزار مذکور به آنها دسترسی خواهند داشت. خوشبختانه این محصول به شکل رایگان و متن‌باز در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد و نیازی به پرداخت هزینه برای بهره‌گیری از امکانات آن نیست.

5. سرویس Codiga

اگر تمرکز ویژه‌ای روی کیفیت و امنیت کدهای خود دارید، ابزار هوش مصنوعی Codiga برای برنامه نویس ها، می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. این سرویس بیشتر روی بررسی کدها تاکید دارد و قابلیت‌های کمتری در مقایسه با رقبا در زمینه نوشتن یا تکمیل کدها، ارائه می‌کند. اگرچه با استفاده از آن، می‌توان قطعاتی از کدها را نوشت؛ اما نمی‌تواند چندین خط کامل را به تنهایی، ایجاد نماید. رفع خودکار ایرادات یافت شده، از دیگر ویژگی‌های مهم آن محسوب می‌شود. نسخه پایه به شکل رایگان توسط علاقه‌مندان قابل استفاده است.

کاربران قادر هستند تا دستورات خاصی را برای هوش مصنوعی Codiga تعریف کنند تا در هنگام بررسی کدها، آنها را درنظر بگیرند و از یافتن ایرادات تکراری یا غیرضروری، جلوگیری به عمل آورند. شخصی‌سازی‌های صورت گرفته با سایر اعضای تیم هم قابل اشتراک است تا تمامی افراد از استاندارد یکسانی، بهره‌مند شوند. متاسفانه سرویس مذکور از محیط‌های توسعه محدودی پشتیبانی می‌کند؛ اگرچه موارد محبوبی مثل ویژوال استودیو، JetBrains، گیت‌هاب و گیت‌لب در لیست دیده می‌شوند. همچنین برخی از افراد نسبت به عملکرد آن در زبان PHP شکایت داشته‌اند.

 

GitHub Copilot

Codiga

 

بهترین رباتهای هوش مصنوعی تلگرام

BuddyGPTBot

BuddyGPTBot اولین ربات تلگرامی است که می‌توان از آن برای پرسش و پاسخ استفاده کرد.

    BuddyGPTBot می‌تواند به راحتی به سوالات شما پاسخ دهد و شما را در مورد موضوعات خاص راهنمایی کند.
    این بات توانایی بحث و گفتگو درباره هر موضوعی را دارد و می‌تواند به شما در حل مسائل، ارائه اطلاعات عمومی، ترجمه متن و … کمک کند.
    این ربات در انشا نویسی می‌تواند بسیار مفید باشد.

از طریق لینک می‌توانید وارد ربات BuddyGPTBot شوید:
نکته مهم: نسخه رایگان این ربات، تا 15 سوال شما را پاسخ می‌دهد.

GratomicAiBOT

گراتومیک از بات‌های فارسی ChatGPT در Telegram است، طی بررسی و تست‌هایی که انجام داده‌ایم این هوش منصوعی نسبت به بقیه ربات‌ها از سرعت پایین‌تری برخوردار است.

گراتومیک AI اولین هوش مصنوعی شبیه سازی شده از سیستم عصبی انسان برای کمک به کشف حقایق، حل معادلات، پاسخ به سوالات کوتاه، تالیف متون، متون ادبی، آموزش به کودکان و غیره… استفاده می‌کند. برای استفاده از این چت بات باید ابتدا در کانال رسمی آن Gratomic عضو شده و سپس برای شروع دکمه ارسال را بزنید و سوال‌های خود را از آن بپرسید.

این چت بات دارای 3 مدل B ،F و C است که هر کدام به منظور هدف خاصی طراحی شده‌اند:

    مدل B: فوق پرسرعت، کامل، دقت متوسط
    مدل F: سرعت متوسط، دقت بالا
    مدل C: دقت بالا، سرعت پایین، ارائه کامل

با در نظر گرفتن هر یک از مدل‌ها موارد می‌توانید بهترین نتیجه را از چت با این هوش مصنوعی بگیرید.

لینک دسترسی

chista ai bot

chista_ai_bot یکی دیگر از ربات  های هوش مصنوعی تلگرام فارسی برای دسترسی به ChatGPT است که برخلاف بقیه ربات‌های تلگرامی، کاربران باید در آن ثبت نام کنند تا بتوانند از آن استفاده کنند. برای این کار فقط به یک شماره همراه نیاز است تا بتوانید حساب کاربری خود را ایجاد کنید.

برخی از قابلیت‌های chista_ai_bot در ادامه آمده است:

    پاسخ به سوالات
    نوشتن مقاله و محتوا
    نوشتن کد برنامه نویسی
    بهبود بازاریابی، سئو و…
    دسترسی به ربات chista_ai_bot

نکته مهم:

برای بهبود سئو این ربات عالی است

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید