هوش تجاری چیست؟ معرفی مزایای هوش تجاری

هوش

هوش تجاری چیست؟ معرفی مزایای هوش تجاری

هوش تجاری (Business Intelligence) همه چیز در مورد تصمیم گیری بهتر با درک داده های شما است. این فرآیند تبدیل داده ها به بینش است که می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به طور مؤثرتری اداره کنید.
ایده پشت هوش تجاری جمع آوری داده ها از منابع مختلف - مانند ارقام فروش، ترافیک وب سایت، بازخورد مشتری - و سپس تجزیه و تحلیل آن داده ها برای یافتن الگوها و روندها است. به این ترتیب، می توانید فرصت ها را شناسایی کنید، مشکلات را شناسایی کنید و تصمیمات آگاهانه بگیرید.
BI می‌تواند شامل ابزارها و تکنیک‌های مختلفی مانند تجسم داده‌ها، تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده و داده‌کاوی باشد. و توسط کسب‌وکارها در هر اندازه، از استارت‌آپ‌های کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ چندملیتی استفاده می‌شود.


مزایای هوش تجاری

هوش تجاری (BI) دارای مزایای زیادی است که می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به طور موثرتری اداره کنید. اینجا چندتایی هستند:
تصمیم گیری مبتنی بر داده: BI به شما امکان دسترسی به انواع داده های مربوط به کسب و کارتان را می دهد که می توانید از آنها برای تصمیم گیری بهتر استفاده کنید. به جای تکیه بر غریزه درونی، می توانید تصمیمات خود را بر اساس داده های سخت قرار دهید. تصمیم گیری مبتنی بر داده به جای تکیه بر غریزه درونی یا نظرات ذهنی، استفاده از داده ها برای تصمیم گیری است.

هوش تجاری

هوش تجاری


ایده این است که شما داده‌های مربوط به کسب‌وکارتان را جمع‌آوری می‌کنید - چیزهایی مانند ارقام فروش، ترافیک وب‌سایت، بازخورد مشتریان - و سپس از آن داده‌ها برای تصمیم‌گیری استفاده می‌کنید. برای مثال، اگر داده‌های فروش شما نشان می‌دهد که یک محصول خاص واقعاً خوب می‌فروشد، ممکن است تصمیم بگیرید که بیشتر تلاش‌های بازاریابی خود را بر روی آن محصول متمرکز کنید. یا اگر بازخورد مشتریان شما نشان می دهد که مشتریان از خدمات مشتری شما ناراضی هستند، ممکن است تصمیم بگیرید که تغییراتی در نحوه رسیدگی به سوالات مشتری ایجاد کنید.
افزایش کارایی: با جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل خودکار داده‌ها، BI می‌تواند در زمان و تلاش شما صرفه‌جویی کند. شما می توانید زمان کمتری را صرف جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها کنید و زمان بیشتری را برای به کار انداختن آن داده ها صرف کنید. افزایش کارایی مربوط به صرفه جویی در زمان و تلاش با استفاده از ابزارها و تکنیک های BI برای خودکارسازی تجزیه و تحلیل داده های شماست.
در اینجا یک مثال آورده شده است: تصور کنید که صاحب یک کسب و کار کوچک هستید که به صورت دستی اطلاعات مربوط به فروش، بازخورد مشتری و ترافیک وب سایت خود را جمع آوری می کند. شما زمان و تلاش زیادی را صرف وارد کردن داده ها در صفحات گسترده، و سپس زمان و تلاش بیشتر برای تجزیه و تحلیل داده ها برای جستجوی الگوها و روندها می کنید. این خیلی کارآمد نیست!
اما اگر از ابزارهای BI برای خودکارسازی جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های خود استفاده می‌کنید، می‌توانید در زمان و تلاش خود صرفه‌جویی کنید.

افزایش کارایی با هوش تجاری

افزایش کارایی با هوش تجاری

رابطه بین هوش تجاری و سیستم نگهداری 

هوش تجاری (BI) و سیستم های تعمیر و نگهداری ارتباط نزدیکی با هم دارند زیرا BI می تواند به شما کمک کند تا کسب و کار خود را به طور موثرتری حفظ کنید. در اینجا چند راه وجود دارد که BI می تواند به شما کمک کند:

نگهداری پیش‌بینی‌کننده:

ابزارهای BI می‌توانند به شما کمک کنند تا پیش‌بینی کنید که تجهیزات شما چه زمانی به تعمیر و نگهداری نیاز دارند. به این ترتیب، به جای اینکه منتظر خراب شدن تجهیزات باشید، می توانید از قبل برای نگهداری برنامه ریزی کنید. تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌شده به معنای استفاده از داده‌ها برای پیش‌بینی زمانی است که تجهیزات شما قبل از خراب شدن به تعمیر و نگهداری نیاز دارند.
برای انجام این کار، داده‌های مربوط به تجهیزات خود را جمع‌آوری می‌کنید - مانند مدت زمانی که کار می‌کند، در چه دمایی کار می‌کند و غیره - و سپس از ابزارهای BI برای تجزیه و تحلیل آن داده‌ها استفاده می‌کنید. بر اساس آن تجزیه و تحلیل، می توانید پیش بینی کنید که تجهیزات شما چه زمانی به تعمیر و نگهداری نیاز دارند و از قبل برای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی کنید.
تعمیر و نگهداری پیشگویانه نسبت به تعمیر و نگهداری سنتی چند مزیت دارد. اول، می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند زیرا به جای اینکه منتظر خراب شدن تجهیزات باشید، از قبل برای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی می کنید.

هوش تجاری و سیستم نگهداری

هوش تجاری و سیستم نگهداری

مدیریت موجودی:

BI می تواند به شما کمک کند تا سطح موجودی خود را پیگیری کنید، بنابراین می توانید در صورت نیاز سهام بیشتری سفارش دهید. به این ترتیب می توانید از تمام شدن موجودی و از دست دادن فروش جلوگیری کنید. مدیریت موجودی تماماً در مورد پیگیری سطوح موجودی شما و اطمینان از داشتن موجودی کافی برای پاسخگویی به تقاضای مشتری است.
ابزارهای BI از چند جهت می توانند به مدیریت موجودی کمک کنند. اول، آنها می توانند به شما کمک کنند سطوح موجودی خود را در زمان واقعی ردیابی کنید. این بدان معناست که می توانید ببینید چه مقدار سهام در دسترس دارید و چقدر سریع به فروش می رسد.
دوم، ابزارهای BI می توانند به شما در پیش بینی تقاضای آینده برای محصولاتتان کمک کنند. این بدان معناست که می توانید قبل از تمام شدن سهام بیشتری سفارش دهید، به جای اینکه منتظر بمانید تا مشتریان شکایت کنند که موجودی شما تمام شده است.

تیم کهن در نرم افزار تعمیر و نگهداری تدبیری برای برنامه ریزی جامع دستگاهها انجام داده است که شما می توانید با برنامه ریزی دستگاهها و تجهیزات مربوطه ضمن دریافت هشدارهای لازم نسبت به نگهداری دستگاهها اقدام کنید از اطلاعات جمع آوری شده در مرحله بعد می توان گزارشات متنوعی استخراج نمود
 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید