ویندوز سندباکس راهی امن برای اجرای اپلیکیشن‌ها به ویندوز 10 می‌آید

ویندوز

باز کردن اپلیکیشن‌های ناشناس در کامپیوتر می‌تواند تاثیرات جبران ناپذیری روی سیستم عامل داشته باشد. این فایل‌های مخرب که بیشتر از همه کاربران ویندوز را هدف قرار می‌دهند، عموما با پسوند exe. هستند. یکی از راه‌های اطمینان از آلوده نبودن اینگونه فایل‌ها ایجاد یک سیستم عامل مجازی در کامپیوتر و ارزیابی این اپلیکیشن‌ها به شمار می‌رود. اما حالا مایکروسافت با ارائه‌ی ویندوز سندباکس این فرایند را ساده‌تر از گذشته می‌کند.

ویندوز سندباکس یک سیستم عامل مجازی موقت به شمار می‌رود که می‌توانید به راحتی از آن برای ارزیابی اپلیکیشن‌های ناشناس استفاده کنید. اپلیکیشن‌هایی که مطمئن نیستید به کامپیوتر شما آسیب می‌زنند یا خیر. برای استفاده از ویندوز سندباکس نیازی نیست که از نرم افزار‌های ایجاد سیستم عامل مجازی مثل VMWare یا ویرچوال باکس استفاده کنید و بخش مهمی از حافظه‌ی کامپیوتر خود را به آن اختصاص دهید.

البته برای استفاده از ویندوز سندباکس باید سری به تنظیمات BIOS کامپیوترتان بزنید و گزینه‌های مربوط به مجازی سازی را در آن فعال کنید. مایکروسافت قصد دارد ویندوز سندباکس را برای ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 انترپرایز عرضه کند.

ویندوز سندباکس با هربار اجرا شدن تنها ۱۰۰ مگابایت از حافظه را به خود اختصاص می‌دهد که این روز‌ها رقم بزرگی به شمار نمی‌رود. مایکروسافت برای اجرای این سیستم عامل مجازی کرنلی که از کامپیوتر میزبان جدا است را انتخاب می‌کند و محاسبات اساسی را روی آن به انجام می‌رساند.

نکته‌ی قابل توجه اینجاست که بعد از اتمام کار، سندباکس ایجاد شده به طور کامل حذف می‌شود و تمام حافظه‌ی اشغال شده به سیستم عامل اصلی بازگردانده خواهد شد.

افرادی که در پروژه‌ی تست ویندوز 10 شرکت دارند می‌توانند به زودی این ویژگی را بعد از عرضه‌ی نسخه‌ی 18305‌ ویندوز 10 مورد ارزیابی قرار دهند. اگر علاقمند هستید تا اطلاعات بیشتری از ویندوز سندباکس -روش جدید مایکروسافت برای ارزیابی اپلیکیشن‌های ناشناس- کسب کنید، می‌توانید به پست بلاگ غول نرم افزاری دنیا مراجعه نمایید.

منبع : دیجیاتو - نرم افزار

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید