فناوری بلاک چین در خودروهای پورشه

فناوری

کمپانی پورشه اولین شرکت خودرو ساز می باشد که تکنولوژی بلاک چین را با موفقیت در یک خودرو آزمایش و پیاده سازی کرده است. این کمپانی متقاعد شده که تکنولوژی بلاک چین می تواند عملکرد خودران بودن خودرو را بهبود بخشد، این شرکت آلمانی در حال طراحی مدل هایی از کسب و کار با این فناوری می باشد.

خودرو ساز آلمانی پس از توسعه و آزمایش برنامه های کاربردی در سه ماه گذشته، پورشهپانامرا (Porsche Panamera) که در آن از فن آوری بلاک چین استفاده می شود را معرفی کرده است. برنامه های کاربردی بلاک چین مبتنی بر اتریوم برای قفل و بازکردن وسیله نقلیه، با استفاده از یک برنامه غیر متمرکز و مجوز دسترسی موقت که توسط قراردادهای هوشمند اجرا می شوند، با موفقیت توسط این کمپانی مورد آزمایش قرار گرفته اند.

بنا بر اظهارات پورشه، فرایند باز و بسته شدن خودرو از طریق یک برنامه غیر متمرکز ۱٫۶ ثانیه طول می کشد – یعنی شش برابر سریعتر از قبل. علاوه بر این، یک رمزگذاری پنهانی کارآمد نیز در آن کار گذارده می شود. این فرایند تضمین می کند که تمام فعالیت ها در بلاک چین مستند شده اند تا مانع تغییر آنها شود و می توان با استفاده از یک برنامه آنها را مشاهده کرد. علاوه بر این، اکنون پورشه برای استفاده بیشتر از فن آوری بلاک چین در زمینه شارژ و پارکینگ دارد کار می کند.

با توجه به گفته های Oliver Döring استراتژیست مالی در شرکت پورشه، تکنولوژی بلاک چین پتانسیل بسیار بالایی دارد:

“ما می توانیم از بلاک چین برای انتقال سریع تر و امن تر اطلاعات استفاده کنیم، در آینده مشتریان ما از هر نظر آرامش خاطر خواهند داشت؛ چه از لحاظ شارژ و پارکینگ، و چه نیاز های شخص ثالث، مانند عامل تحویل پستی، دسترسی موقت به وسیله نقلیه و … وی می گوید، ما از تکنولوژی نوآورانه به نفع مستقیم مشتری استفاده می کنیم.”

در آینده ای نزدیک، برنامه های کاربردی بلاک چین می توانند بهبود کارایی خودروهای خودران را توسعه دهند. کمپانی پورشه در حال حاضر طرح های جدید کسب و کار مبتنی بر تکنولوژی بلاک چین برای خودروهای خود ران را در ذهن دارد. پورشه می گوید آینده خودروهای خودران بهبود می یابد: از داده های محلی می توان برای به دست آوردن و پی بردن به اطلاعات منطقه ای استفاده کرد، که می توان آنها را با دیگر وسایل نقلیه به طور امن به اشتراک گذاشت. و مشتری می تواند از انبوه داده هایی که در همان زمان محافظت می شوند، استفاده کند.

چندین تیم مربوط به رشته های مختلف علمی از سرتاسر شرکت پورشه در تلاش هستند تا برنامه های بلاک چین مناسب برای وسایل نقلیه با همکاری XAIN،(استارت آپی مستقر در برلین) که برنده مسابقه نوآوری پورشه در سال گذشته بود، را اعمال کنند.

منبع : CRM

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید