ارسال پیام واتس‌اپ از طریق دستیار صوتی عینک هوشمند Ray-Ban

ارسال

واتس‌اپ به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان شناخته می‌شود، اما در مقایسه با سایر اپ‌ها، ضعف‌های بسیار بیشتری دارد. یکی از نقاط ضعف، عدم پشتیبانی از دستیار صوتی است و حالا گفته می‌شود متا قصد دارد با کمک «دستیار صوتی فیسبوک» و عینک هوشمند Ray-Ban Stories این امکان را فراهم کند.

 

طبق گزارش‌هایی که منتشر شده، نسخه 2.22.9.13 بتا واتس‌اپ شامل رشته‌ها و کدهایی است که نشان می‌دهند اپلیکیشن پیام رسان متعلق به شرکت متا قصد دارد امکان ارسال پیام از طریق دستیار فیسبوک موجود در عینک هوشمند خود را برای کاربران فراهم کند.

واتس‌اپ

همانطور که XDA-Developers توضیح می‌دهد، در برخی رشته‌های موجود در این نسخه واژه «دستیار» (Assistant) دیده می‌شود، اما ظاهرا به جای دستیار گوگل به دستیار فیسبوک اشاره دارند. متا در عینک هوشمند Ray-Ban Stories خود از دستیار صوتی فیسبوک استفاده کرده تا کاربران با دستورات صوتی خود بتوانند عکاسی کنند و فیلم بگیرند.

 
 

درباره نحوه انجام این کار نیز توضیح داده شده که کاربران عینک هوشمند می‌توانند دستگاه خود را به واتس‌اپ موجود در گوشی‌های خود متصل کنند و سپس بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی از جیب یا کیف خود، دستورات را برای ارسال پیام از طریق واتساپ ارسال کنند.

آیکون‌های فاش شده از قابلیت احتمالی واتس‌اپ

علاوه بر این رشته‌ها، در فایل APK این نسخه، دو طراحی گرافیکی زیر نیز وجود داشته است:

  • واتس‌اپ
     
  •  

تصویر سمت چپ به صورت کلی، همان چیزی است که از رشته‌‌ها متوجه شده‌ایم اما تصویر دوم احتمالا به قابلیت رمزگذاری سرتاسری آن اشاره دارد که احتمالا هنگام استفاده از دستورات صوتی از طریق دستیار فیسبوک به قوت خود باقی خواهد ماند.

هنوز مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت اما طبق توضیحات، می‌توان گفت تنها برای بخشی از کاربران مفید خواهد بود که عینک هوشمند 300 دلاری متا را خریده باشند. همچنین در حال حاضر هیچ جزئیاتی درباره استفاده از دستیار صوتی برای کاربرانی که عینک هوشمند متا را ندارند، وجود ندارد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید