حضور گوگل در متاورس

حضور

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری به دنبال حضور در متاورس هستند. گوگل نیز قصد دارد برنامه ریزی های جدیدی را برای این حضور فراهم کند. طبق گزارش های جدید احتمالاً گوگل با کمک نسل جدید گوگل گلس در این حوزه وارد خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از کهن و به نقل از نیویورک تایمز، گوگل در سال ۲۰۲۰ با خرید شرکت نورس North حضور خود را در دنیای فضاهای مجازی اعلام کرد. شرکت نورس پیش از این امکان ساخت گجت مناسب و عرضه بازار را نداشته است. اما اکنون قصد دارد به عنوان زیرمجموعه گوگل نسل جدیدی از گوگل گلس را بسازد. اگرچه این شرکت پیش از همکاری با گوگل پروژه های مختلفی را در دست کار داشته است، اما اکنون تمرکز آن صرف ساخت عینک هوشمند با لنز طبی خواهد شد. گوگل گلس یک عینک هوشمند است که با میکروفون داخلی و حلقه روی انگشت امکان کنترل دستگاه را به کاربر می دهد. در صورت ساخت و عرضه می‌تواند یک محصول جذاب و نوآورانه محسوب شود.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد گوگل با استخدام نیروهای جدید قصد دارد با گوگل گلس نو به فضای متاورس وارد شود. این شرکت یکی از کارمندان سابق آکیلس را برای رهبری تیم توسعه سیستم عامل AR/VR در نظر گرفته است.

محصول آینده نگرانه گوگل گلس حدود یک دهه پیش توسط این شرکت و برای توسعه دهندگان تولید شده بود. اما نسخه تجاری آن هرگز به مرحله تولید و عرضه به بازار نرسید. اکنون به نظر می رسد این شرکت قصد دارد با توجه به ترند متاورس بار دیگر در این زمینه فعالیت کرده و نسل بعدی این عینک های هوشمند را تولید کند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید