پشتیبانی از ویندوز ۷ سال آینده به پایان می‌رسد

پشتیبانی

ویندوز ۷ یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت بود. بعد از شکستی که ردموندی‌ها با ویستا خوردند، ویندوز ۷ بالاخره توانست ویندوز XP را پشت سر بگذارد و با طراحی مدرن‌ترش به «محبوب‌ترین سیستم‌ عامل دسکتاپ» تبدیل شود. لقبی که حالا در اختیار ویندوز ۱۰ قرار دارد و به‌همین خاطر، انگار وقتش رسیده کم کم با ویندوز ۷ خداحافظی کنیم.

تا ماه پیش، ویندوز ۷ همچنان محبوب‌ترین سیستم عامل دسکتاپی بود

مایکرسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ۱۴ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۴ دی ۱۳۹۸) پشتیبانی رایگان از ویندوز ۷ به اتمام می‌رسد. در واقع اگر کاربری بعد از این زمان بخواهد آپدیت‌های امنیتی ویندوز ۷ را دریافت کند، باید هزینه‌ای بپردازد و نکته اینجاست هر سال نیز این هزینه افزایش خواهد یافت؛ مایکروسافت برنامه دارد تا سال ۲۰۲۳ این آپدیت‌های امنیتی پولی را منتشر کند.

احتمالا بعد از این تاریخ نیز دیگر هیچ بروزرسانی برای ویندوز ۷ عرضه نمی‌شود. مشخصا با این سیاست مایکروسافت می‌خواهد تا کاربران بیشتری را به سمت ویندوز ۱۰ بکشاند. البته اگر کسی نخواست این آپدیت‌های پولی را دریافت کند، باز قابلیت استفاده از ویندوز ۷ را خواهد داشت. فقط در این صورت امنیت کامپیوتر به عهده خودش است

بد نیست بدانید ماه گذشته گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد ویندوز ۱۰ بالاخره توانست به سلطنت چند ساله ویندوز ۷ پایان بدهد. با توجه به این گزارش، ویندوز ۱۰ در حالی تا پایان ۲۰۱۸ سهمی ۳۹.۲۲ درصدی از بازار سیستم عامل‌های دسکتاپ را به خود اختصاص داده که این رقم برای ویندوز ۷ حدود ۳۷ درصد بوده است.

همین محبوبیت‌ ویندوز ۱۰، عرضه سخت افزارهای محبوبی نظیر تبلت سرفیس گو و سرفیس پرو ۶ و البته افت سهام دو کمپانی اپل و آمازون هم باعث شد تا مایکروسافت سال ۲۰۱۸ را با عنوان ارزشمندترین شرکت عمومی به پایان رساند. سهام این غول نرم افزاری در پایان سال ۲۰۱۸ روی ۷۸۰ میلیارد دلار بسته شد.

منبع : Slashgear 

.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید