در حین انتخاب نرم افزار نگهبانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در

در حین انتخاب نرم افزار نگهبانی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

شرکت ها اغلب از نوعی نرم افزار امنیتی به نام «سیستم های کنترل دسترسی فیزیکی» (PACS) برای محافظت از امکانات و دارایی های فیزیکی خود استفاده می کنند.
سیستم های PACS معمولاً شامل ویژگی هایی مانند:
کنترل دسترسی: سیستم‌هایی که به افراد مجاز اجازه می‌دهند با استفاده از کارت‌های کلیدی، داده‌های بیومتریک یا سایر اشکال شناسایی وارد مناطق امن شده و از آن خارج شوند.
نظارت: دوربین های مدار بسته و سایر سیستم های نظارتی که به شناسایی و ردیابی افراد غیرمجاز کمک می کند.
به عبارتی دیگر سیستم های کنترل دسترسی فیزیکی (PACS) سیستم های امنیتی هستند که دسترسی افراد و وسایل نقلیه به داخل و خارج از یک مرکز و همچنین حرکت آنها را در داخل مرکز کنترل و نظارت می کنند. آنها برای جلوگیری از ورود غیرمجاز، محافظت از اموال و افراد و حفظ یک محیط امن استفاده می شوند.

نرم افزار نگهبانی

نرم افزار نگهبانی

چندین جزء سیستم PACS وجود دارد که عبارتند از:

نقاط کنترل دسترسی: این نقاط شامل درها، دروازه ها، چرخ گردان و آسانسورهایی است که مجهز به کارت خوان، اسکنر بیومتریک و سایر دستگاه های امنیتی هستند.
کارتخوان ها: از این دستگاه ها برای خواندن و احراز هویت کارت های دسترسی، نشان ها یا جا کلیدی استفاده می شود.
اسکنرهای بیومتریک: این دستگاه ها از اثر انگشت، عنبیه یا تشخیص چهره برای احراز هویت افراد استفاده می کنند.
دوربین های مدار بسته: این دوربین ها برای نظارت و ثبت فعالیت ها در نقاط دسترسی و در سرتاسر محل استفاده می شوند.
هشدارها: این دستگاه ها برای شناسایی ورود یا فعالیت غیرمجاز و هشدار به پرسنل امنیتی استفاده می شوند.
انتخاب بهترین سیستم PACS برای شرکت شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اندازه و طرح تاسیسات شما، سطح امنیت مورد نیاز و بودجه شما.


در اینجا چند نکته برای انتخاب سیستم PACS وجود دارد:

نیازهای امنیتی خود را تعیین کنید: در نظر بگیرید که به چه نوع امنیتی نیاز دارید، مانند کنترل دسترسی، نظارت، یا تشخیص نفوذ. تعیین نیازهای امنیتی شما به معنای شناسایی تهدیدها و خطرات احتمالی برای شرکت شما و تصمیم گیری در مورد نحوه محافظت در برابر آنها است. در اینجا چند مرحله وجود دارد که باید دنبال کنید:
ارزیابی ریسک امنیتی را انجام دهید: دارایی هایی را که باید محافظت شوند (مانند اطلاعات، اموال، افراد) و تهدیدات احتمالی (مانند سرقت، خرابکاری، تروریسم) را شناسایی کنید.
اولویت های امنیتی خود را در نظر بگیرید: دارایی ها و تهدیدها را بر اساس اهمیت و احتمال وقوع آنها اولویت بندی کنید.
اندازه و چیدمان تاسیسات خود را در نظر بگیرید: سیستم‌های PACS می‌توانند از کارت‌خوان‌های ساده در یک در تا سیستم‌های پیچیده با نقاط دسترسی متعدد و دوربین‌های مدار بسته متغیر باشند. در نظر گرفتن اندازه و چیدمان تأسیسات شما مهم است زیرا به شما کمک می کند نوع و تعداد صحیح اجزای PACS را انتخاب کنید.

مزایای استفاده نرم افزار نگهبانی

مزایای استفاده نرم افزار نگهبانی


در اینجا چند فاکتور برای در نظر گرفتن وجود دارد:

اندازه و چیدمان ساختمان:

اندازه و چیدمان ساختمان شما بر تعداد و نوع اکسس پوینت های مورد نیاز برای ایمن سازی تأثیر می گذارد. اندازه و چیدمان ساختمان به ابعاد فیزیکی و آرایش یک ساختمان اشاره دارد. این شامل موارد زیر است:
ابعاد: طول، عرض و ارتفاع ساختمان و همچنین متراژ مربع تاسیسات.
پلان طبقه: چیدمان ساختمان شامل موقعیت و اندازه اتاق ها، راهروها و سایر ویژگی ها.
نقاط دسترسی: تعداد و موقعیت ورودی ها و خروجی ها و همچنین چیدمان ایست های بازرسی امنیتی و مناطق غربالگری.
ویژگی های خاص: وجود اسکله های بارگیری، محوطه های پارکینگ و سایر ویژگی هایی که ممکن است بر امنیت تأسیسات تأثیر بگذارد.

جریان ترافیک:

 

جریان افراد و وسایل نقلیه به داخل و خارج از مرکز خود و همچنین حرکت آنها در داخل مرکز را در نظر بگیرید. جریان ترافیک به حرکت افراد و وسایل نقلیه به داخل، خارج و اطراف یک مرکز اشاره دارد. شامل:
ترافیک عابر پیاده: تعداد افرادی که وارد و خارج می شوند و همچنین حرکت آنها در داخل تأسیسات (به عنوان مثال، ترافیک پیاده در راهروها و مناطق مشترک).
تردد وسایل نقلیه: تعداد و نوع وسایل نقلیه ورودی و خروجی از تأسیسات و همچنین حرکت آنها در داخل تأسیسات (به عنوان مثال، ترافیک در پارکینگ ها و اسکله های بارگیری).
بودجه: اندازه و طرح تأسیسات شما بر هزینه نصب و نگهداری سیستم PACS تأثیر می گذارد. بودجه به مقدار پولی که برای خرج کردن در سیستم PACS در دسترس دارید اشاره دارد. هنگام در نظر گرفتن بودجه، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
هزینه اولیه: هزینه خرید و نصب سیستم PACS شامل هزینه سخت افزار، نرم افزار و خدمات نصب می باشد.
هزینه های جاری: هزینه نگهداری و بهره برداری از سیستم PACS، از جمله هزینه قطعات تعویض، به روز رسانی نرم افزار و پشتیبانی فنی.
بازگشت سرمایه (ROI): صرفه جویی در هزینه یا مزایای بالقوه سیستم PACS، مانند کاهش حوادث امنیتی یا افزایش کارایی.

انتخاب بهترین نرم افزار نگهبانی

انتخاب بهترین نرم افزار نگهبانی


در این راستا شرکت نرم افزاری کهن با کمک تیم قدرتمند نرم افزاری خود اقدام به طراحی و توسعه نرم افزار نگهبانی در قالب نرم افزار جامع ERP خود با عنوان نرم افزار کمتال نموده است. نرم افزار نگهبانی این مجموعه همانند اکثر بخشهای مهم نرم افزار کمتال قابلیت استفاده بصورت مستقل از بخش های دیگر نرم افزار را دارد که سازمانها در صورت نیاز می توانند صرفا اقدام به خریداری نرم افزار نگهبانی برای مجموعه نمایند. این قابلیت جهت سهولت استفاده از سازمانها طراحی گردیده است. این نرم افزار امکان استفاده از اطلاعات سایر نرم افزارهای موجود در یک مجموعه را دارد و می توان علاوه بر استفاده از گزارشات جامع آن، از اطلاعات آن در قالب یک فایل Excell  یا هر فرمت دیگری مطابق خواسته مشتری ، بهره برد.
 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید