نرم افزار حقوق و دستمزد چیست و مزایای آن

نرم

نرم افزار حقوق و دستمزد چیست و مزایای آن

حسابداری حقوق و دستمزد یک شرکت یا سازمان، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که به دست حساب‌داران انجام می‌شود. متاسفانه به دلیل پیچیدگی این محاسبات، درصد احتمال خطا در آن زیاد است و از این رو، نیاز به دقت و ریزبینی بسیاری دارد.

سال ها قبل برای انجام کارهای مربوط به ثبت و بررسی حقوق و دستمزد حسابداران مجبور بودن بصورت دستی محاسباتشون رو انجام بدن و باید وقت بسیار زیادی صرف می شد و از طرفی از خطاهای انسانی در این مورد غیر قابل بخشش هست.

امروزه با استفاده از نرم افزار حقوق و دستمزد، می توان در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین خطا، کارهای مربوط به حقوق و دستمزد را انجام داد.

عملیاتی از قبیل ثبت اطلاعات پرسنلی، احکام پرسنلی، ورود اطلاعات ماهیانه، فرمولدهی عوامل حقوق، تخصیص وام و پس انداز، محاسبه حقوق و گزارشگیری فیش حقوق، بخشی از امکانات مورد نیاز یک نرم افزار حقوق و دستمزد می‌باشند. که امروزه هر مجموعه ای به آن نیاز دارد

جدول پایه حقوق وزارت کار

این مبلغ نسبت به حداقل حقوق اداره کار در سال 1400، به میزان 57.4 درصد افزایش داشته است.

مزایای سیستم حقوق دستمزد

  • بهبود پردازش درون سازمانی
  • جلوگیری از خطاهای انسانی
  • ثبت اطلاعات کامل کارکنان
  • تهیه لیست بیمه و مالیات کارکنان

سیستم حقوق و دستمزد، با اتوماتیک کردن بخش‌های اصلی از فرایند محاسبه حقوق و مزایای پرسنل، پرداخت‌ حقوق را در واحدهای منابع انسانی و مالی تسهیل می‌کند. این سیستم ارتباط تنگاتنگی با سیستم پرسنلی داشته و کلیه احکام صادره در این سیستم، به صورت اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یک نرم‌افزار حقوق و دستمزد در واقع با به کار گیری از علم حسابداری ، تمام اطلاعات مربوط به کارکنان یک شرکت یا سازمان را جمع‌آوری کرده و با در نظر گرفتن مالیات، بیمه و سوابق یا نحوه کارکرد پرسنل، حقوق آن‌ها را محاسبه کرده و به صورت فیش حقوقی به کارکنان تحویل می‌دهد.

بنابراین استفاده از نرم‌افزارهای حقوق و دستمزد در هر سازمان و یا شرکتی باعث افزایش بازدهی آن‌ها نیز می‌شود؛ زیرا محاسبه مالیات، بیمه و سوابق پرسنل مانند اضافه‌کاری، پاداش، حق اولاد و مسکن و کار بسیار مشکلی است که به زمان و دقت بسیاری نیاز دارد.

سطح امنیتی بالا

یکی دیگر از ویژگی‌های مورد نیاز افراد درگیر با حقوق و دستمزد حفظ محرمانگی اطلاعات کارکنان و رساندن فیش به دست آنها  می باشد قابلیت رمزگذاری فیش هر شخص یکی از اساسی ترین ویژگیهای نرم افزار صدور فیش حقوقی کمتال است. شما به راحتی می‌توانید اطلاعات شخصی و مالی کارکنان را با رمزگذاری محافظت کرده و دسترسی آن را محدود کنید.

 

برای اطلاعات بیشتر از ویژگیهای نرم افزار فیش حقوقی مطالعه نمائید

برای مشاهده فیلم معرفی نرم افزار صدور فیش حقوقی از این لینک استفاده نمائید

 

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید