بهترین مرورگرهای اندروید

بهترین

اپلیکیشن‌های مختلفی برای وبگردی در اختیار دارندگان گوشی‌های هوشمند قرار دارد؛ اما همین تنوع موجب شده است تا بسیاری از افراد در انتخاب گزینه مطلوب دچار مشکل شوند. در جعبه ابزار این هفته به سراغ معرفی بهترین مرورگر های اندروید رفته‌ایم که هرکدام از آن‌ها در زمینه خاصی نسبت به رقبا برتری دارند.

بهترین مرورگر های اندروید

بدون شک انتخاب بهترین مرورگر اندروید برای تمامی کاربران امکان‌پذیر نیست؛ زیرا هر فرد با توجه به امکانات مورد نیاز باید به سراغ برنامه مناسب خود برود. سرعت بالا در بارگذاری صفحات وب، حفظ حریم خصوصی افراد، همگام‌سازی داده‌ها با سایر پلتفرم‌ها و ارائه قابلیت‌های جانبی مثل سرویس‌های تغییر آی‌پی از جمله مواردی هستند که می‌توان هنگام انتخاب یک مرورگر موبایل روی آن‌ها تمرکز کرد.

تعدادی از بهترین مرورگر های اندروید که ویژگی‌های متنوعی را درون خود جای داده‌اند، اشاره شده است. همچنین شما می‌توانید از طریق باکس دانلود در پایین هر عنوان، اقدام به دریافت و نصب آن‌ها روی موبایل یا تبلت اندرویدی خود کنید.

۱. بهترین مرورگر اندروید: گوگل کروم

گوگل کروم با فاصله بسیار زیادی نسبت به رقبا، محبوب‌ترین مرورگر در پلتفرم دسکتاپ به شمار می‌رود و همین مسئله برای گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید نیز صادق است. البته نصب پیش‌فرض آن روی اغلب دستگاه‌های اندرویدی یکی دیگر از دلایل گسترش این مرورگر بوده است؛ اما امکانات متنوع آن مثل همگام‌سازی داده‌ها با مرورگر کروم کامپیوتر، ابزار مدیریت رمز عبور داخلی برای سایت‌ها و قابلیت کاهش ترافیک رد و بدل شده هم در این امر تاثیر داشته است.

بهترین مرورگر اندروید

اگر به صورت روزمره از سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنید، بدون شک مرورگر کروم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این عنوان از پایداری قابل قبولی برخوردار است و آپدیت‌های منظم از سوی گوگل موجب شده است تا به شکل پیوسته در حال بهبود باشد. به دلیل محبوبیت بالا، اغلب وب سایت‌ها به خوبی با آن سازگار هستند و می‌توانید صفحات وب را به خوبی در صفحات کوچک گوشی‌های هوشمند در اختیار داشته باشید.

با این حال نباید فراموش کنیم که همواره نقدهای جدی پیرامون ردیابی فعالیت‌های آنلاین کاربران از سوی گوگل به مرورگر کروم وارد بوده است. همچنین در حال حاضر هنوز امکان پشتیبانی از افزونه‌های جانبی به آن اضافه نشده است و افراد به قابلیت‌های داخلی و پیش‌فرض اپلیکیشن محدود هستند. البته اگر بخواهید ویژگی‌های آزمایشی را تجربه کنید، می‌توانید به سراغ استفاده از نسخه‌های دیگر مثل کروم بتا یا Chrome Dev بروید؛ اگرچه پایداری آن‌ها در مقایسه با نسخه اصلی کمتر است.

Google Chrome: Fast & Secure

File:Google Play Store badge EN.svg - Wikimedia Commonsنشان دریافت از بازار | توسعه‌دهندگان بازار

۲. مرورگر اپرا

اپرا یکی دیگر از مرورگرهای قدیمی به شمار می‌رود که چندین نسخه مختلف برای گوشی‌های هوشمند منتشر کرده است. قابلیت کاهش ترافیک آن عملکرد بهتری در مقایسه با رقبا از خود نشان داده است و می‌تواند صفحات وب و فایل‌های ویدئویی را جهت بارگذاری سریع‌تر و کاهش مصرف اینترنت، به خوبی فشرده‌سازی کند که در نهایت به کاهش هزینه‌های اینترنت موبایل منتهی می‌شود.

بهترین مرورگر اندروید

یکی دیگر از ویژگی‌های محبوب مرورگر اپرا در موبایل، ابزار تغییر آی‌پی داخلی آن است؛ اگرچه در ماه‌های اخیر به درستی در ایران کار نمی‌کند. همچنین امکان استفاده همزمان از حالت ذخیره دیتا و تغییر آی‌پی وجود ندارد. مسدود کردن ابزارهای ردیابی کاربران در وب و جلوگیری از بارگذاری اغلب تبلیغات، از دیگر نقات قوت اپرا محسوب می‌شوند. با تمام امکانات ارائه شده، باز هم اپرا گزینه چندان دلچسبی برای اغلب افراد نیست؛ زیرا رابط کاربری پیچیده و منسوخ شده‌ای دارد و تعدد منوها می‌تواند باعث سردرگمی افراد شود. البته نسخه‌های دیگری از آن با رابط‌های کاربری بهبود یافته و سبک‌تر مثل Opera Touch هم در دسترس قرار دارند.

 

Opera Browser: Fast & Private

File:Google Play Store badge EN.svg - Wikimedia Commons

۳. مرورگر فایرفاکس

مرورگر فایرفاکس به عنوان اصلی‌ترین رقیب گوگل کروم برای سال‌های طولانی روی پلتفرم دسکتاپ حضور داشته است؛ اما این رقابت در دنیای گوشی‌های هوشمند کم رنگ‌تر است. با این حال هنوز هم می‌توان از فایرفاکس به عنوان یکی از بهترین مرورگر های اندروید یاد کرد که در برخی زمینه‌ها مثل پشتیبانی از افزونه‌های جانبی می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به کروم از خود نشان دهد. همچنین کاربران می‌توانند داده‌های مختلف خود مثل بوک‌مارک‌ها و رمزهای عبور را به نسخه دسکتاپ همگام‌سازی کنند؛ پس اگر از فایرفاکس روی کامپیوتر استفاده می‌کنید، بهتر است نسخه موبایل آن را هم حتماً امتحان کنید.

بهترین مرورگر اندروید

اگر علاقه به شخصی‌سازی محیط مرورگر موبایل خود داشته باشید، فایرفاکس می‌تواند با انبوهی از پوسته‌ها و امکانات شخصی‌سازی به کمک شما بیاید. نسخه دیگری از این مروگر تحت عنوان Firefox Focus نیز منتشر شده است که بیشتر روی ویژگی‌های امنیتی و حفظ حریم شخصی افراد تمرکز دارد؛ برای مثال تمامی لینک‌های جدید در تب‌های پرایوت باز می‌شوند. در نهایت نسخه بتا برای امتحان کردن قابلیت‌های آزمایشی و Nightly برای توسعه‌دهندگان هم در دسترس قرار دارند. شایان ذکر است که مرورگر مذکور به ابزار تغییر آی‌پی داخلی هم مجهز است؛ اما برای استفاده از آن باید ماهانه مبلغی را پرداخت کنید.

آپدیت‌های اخیر فایرفاکس اندروید تمرکز ویژه‌ای روی رابط کاربری داشته است و اکنون می‌توان از حالت تاریک در کنار نمایش تب‌ها در کنار هم بهره گرفت. همچنین امکان انتقال نوار آدرس به پایین صفحه وجود دارد؛ ویژگی که موجب می‌شود استفاده از مرورگر با یک دست در دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگ، آسان‌تر از قبل شود. در نهایت ابزارهایی برای مدیریت و سازمان‌دهی تب‌ها درون آن تعبیه شده است که برای خواندن مقالات و به همراه داشتن همیشگی آن‌ها کاربردی و مفید هستند.

Firefox Fast & Private Browser

File:Google Play Store badge EN.svg - Wikimedia Commonsنشان دریافت از بازار | توسعه‌دهندگان بازار

۴. بهترین مرورگر امنیتی اندروید: DuckDuckGo

مرورگر موبایل DuckDuckGo محصولی از موتور جستجویی با همین نام است که براساس هسته کرومیوم توسعه یافته است؛ اما تمرکز بسیار بیشتری روی ارائه امکانات امنیتی و قابلیت‌های مرتبط با حفظ حریم خصوصی افراد دارد. برای مثال کلید اختصاصی برای حذف سریع تمامی تب‌ها و تاریخچه وبگردی و جستجوهای انجام شده، درون آن به چشم می‌خورد. این مرورگر از فعالیت ردیاب‌های وب هم جلوگیری می‌کند و به شکل پیش‌فرض از بالاترین سطح رمزگذاری برای جابه‌جایی داده‌ها هنگام بارگذاری صفحات وب استفاده می‌نماید.

بهترین مرورگر اندروید

با تمامی این توصیفات، متاسفانه خبری از ابزار تغییر آی‌پی داخلی درون مرورگر DuckDuckGo نیست. همچنین این مرورگر نسخه دسکتاپ هم ندارد؛ در نتیجه گزینه‌ای برای همگام‌سازی داده‌ها و رمزهای عبور با سایر مرورگرهای کامپیوتر درون آن در نظر گرفته نشده است. اما امکانات امنیتی آن مثل جستجوی ایمن و رابط کاربری مینیمال و ساده موجب شده است تا در لیست بهترین مرورگر های اندروید قرار بگیرد.

دانلود رایگان مرورگر DuckDuckGo برای اندروید

DuckDuckGo Private Browser

File:Google Play Store badge EN.svg - Wikimedia Commons

۵. مرورگر مایکروسافت اج

اج (Edge) یکی دیگر از مرورگرهای مبتنی بر هسته کرومیوم است که توسط مایکروسافت توسعه و پشتیبانی می‌شود. نسخه مختص به اندروید آن به تازگی شاهد باز طراحی کلی بوده است تا تطابق بیشتری را نسخه دسکتاپ داشته باشد. همانطور که انتظار می‌رود، کاربران می‌توانند به آسانی اقدام به همگام‌سازی اطلاعات خود میان مرورگر موبایل و کامپیوتر کنند. همچنین در نسخه‌های اخیر پشتیبانی از افزونه‌های جانبی هم به آن اضافه شده است؛ مسئله‌ای که موجب برتری این عنوان در مقابل گوگل کروم می‌شود.

بهترین مرورگر اندروید

افزونه‌های در دسترس برای مرورگر اج در موبایل شامل زمینه‌هایی مثل مسدود کردن تبلیغات سایت‌ها، سرویس‌های ترجمه، ابزارهای مدیریت رمز عبور، غیر فعال کردن ردیابی در سایت‌ها، جستجوی صوتی و حتی مقایسه قیمت‌ها می‌شوند. افزونه نسبتاً جدیدی تحت عنوان NewsGuard هم در میان آن‌ها قرار دارد که می‌تواند وب سایت‌های خبری را براساس استانداردهای ژورنالیستی، اعتبار مقالات و شفافیت عملکرد رده‌بندی کند.

Microsoft Edge: Web Browser

File:Google Play Store badge EN.svg - Wikimedia Commonsنشان دریافت از بازار | توسعه‌دهندگان بازار

۶. مرورگر Vivaldi

برنامه Vivaldi مرورگری جدیدتر در مقایسه با سایر عناوین این لیست به شمار می‌رود که توانسته محبوبیت نسبتاً مناسبی را در میان کاربران بدست آورد. نسخه دسکتاپ این مرورگر توسط تیم سازنده اپرا، توسعه یافته است و توجه زیادی روی ارائه امکانات مرتبط با شخصی‌سازی دارد؛ اما نسخه اندروید آن بیشتر روی قابلیت‌های منحصر به فرد مانور می‌دهد. صفحه اصلی این برنامه تحت عنوان Speed Dial نام‌گذاری شده است که در واقع یک لانچر برای دسترسی سریع به بوک‌مارک‌ها محسوب می‌شود.

بهترین مرورگر اندروید

از دیگر ویژگی‌های مهم مرورگر Vivaldi می‌توان به نمایش تمام صفحه و ثبت اسکرین شات از صفحات وب به طور کامل اشاره کرد. همچنین کاربران می‌توانند با استفاده از ابزار ترجمه، اقدام به برگرداندن متون به ۱۰۸ زبان مختلف کنند. حتی یک اسکنر کدهای QR هم برای راحتی بیشتر درون آن در نظر گرفته شده است که می‌تواند برای دسترسی به آدرس‌های اینترنتی بدون نیاز به سایر اپ‌ها مورد استفاده قرار بگیرد.

مرورگر Vivaldi توانسته از لحاظ سرعت، عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد و بیشتر روی بارگذاری سریع متون تمرکز دارد؛ به‌طوری که در ابتدا تمام محتوای متنی صفحات بارگذاری می‌شود و سپس سایر موارد مثل عکس‌ها و ویدئوها ظاهر خواهند شد. البته این حالت می‌تواند برای برخی افراد ناخوشایند به نظر برسد و به تجربه کاربری آسیب وارد نماید. باید اشاره کنیم که ابزار مسدود کردن تبلیغات داخلی آن از عملکرد چندان خوبی در مقایسه را رقبا برخوردار نیست؛ اما در عوض قابلیت‌هایی مثل تغییر سریع موتور جستجو و نوشتن یادداشت در صفحات وب را ارائه می‌کند. امکان همگام‌سازی رمزگذاری شده داده‌ها با نسخه دسکتاپ هم درون آن وجود دارد.

Vivaldi Browser: Smart & Swift

File:Google Play Store badge EN.svg - Wikimedia Commonsنشان دریافت از بازار | توسعه‌دهندگان بازار

۷. Brave؛ بهترین مرورگر اندروید برای حذف تبلیغات

Brave یکی از اولین مرورگرهای موبایل بود که از قابلیت مسدود کردن تبلیغات در سایت‌ها رونمایی کرد. این ویژگی به شکل پیش‌فرض روی حالت فعال قرار دارد و عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. مرورگر مذکور براساس هسته کرومیوم توسعه یافته است؛ اما از یک توکن داخلی بهره می‌برد که کاربران می‌توانند از آن جهت پرداخت به سایت‌ها برای دسترسی به محتوا استفاده نمایند. همچنین به یک موتور جستجوی اختصاصی هم مجهز است که تمرکز ویژه‌ای روی حفظ حریم شخصی کاربران دارد.

بهترین مرورگر اندروید

خوشبختانه مرورگر Brave دارای نسخه دسکتاپ هم هست و می‌توان داده‌ها را میان آن‌ها همگام‌سازی نمود؛ ولی متاسفانه امکانات چندانی در زمینه شخصی‌سازی المان‌ها یا ظاهر برنامه در اختیار کاربر قرار نمی‌گیرد. ویژگی‌های امنیتی آن هم شامل استفاده اجباری از پروتکل HTTPS در کنار مسدود کردن کوکی‌ها و حتی کدهای جاوا اسکریپت می‌شود. نکته عجیب این است که با وجود حذف تبلیغات توسط این مرورگر، سرعت آن در بارگذاری صفحات در مقایسه با رقبا کمتر است و عملکرد خوبی در این زمینه از خود نشان نداده است.

Brave Private Fast Web Browser

File:Google Play Store badge EN.svg - Wikimedia Commonsنشان دریافت از بازار | توسعه‌دهندگان بازار

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید