انتقال چت‌های واتس‌اپ بین اندروید و iOS

انتقال

واتس‌اپ پس از سال‌ها ارائه نسخه‌های آزمایشی محدود به برخی کاربران، سرانجام اکنون امکان انتقال کل «تاریخچه چت» بین گوشی‌های اندروید و iOS را برای تمام کاربران خود فراهم کرده است.

 

یکی از ویژگی‌های درخواستی اپلیکیشن واتس‌اپ، امکان انتقال تاریخچه چت‌های کاربران از گوشی‌های اندروید به آیفون (یا برعکس) بوده است. این قابلیت نسبتا ساده، تا همین اواخر فقط در نسخه بتا در دسترس بود اما اکنون برای تمام کاربران منتشر شده است. با وجود این قابلیت می‌توان اطلاعات حساب، عکس پروفایل، چت‌های فردی، چت‌های گروهی، سابقه چت، فایل‌های رسانه‌ای و تنظیمات خود را منتقل کرد.

واتس‌اپ

همانطور که صفحه پرسش‌های متداول واتس‌اپ توضیح می‌دهد، قابلیت انتقال داده‌های این اپلیکیشن از سیستم عامل اندروید 5.0 یا بالاتر و iOS 15.5 یا بالاتر پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، برای انجام این کار باید واتس‌اپ نسخه 2.22.7.74 یا بالاتر را در گوشی اندروید خود و نسخه 2.22.10.70 یا بالاتر را روی دستگاه iOS خود نصب کرده باشید.

 
 

همچنین روی گوشی خود باید اپلیکیشن Move to iOS را نصب کرده باشید و همچنین آیفون خود را باید به تنظیمات کارخانه برگردانید. در نهایت، هر دو دستگاه باید به یک شبکه Wi-Fi متصل شده باشند و روی گوشی جدید خود، باید از شماره قبلی استفاده کنید.

نحوه انتقال واتس‌اپ از اندروید به iOS

واتس‌اپ

برای انجام این کار، ابتدا اپلیکیشن Move to iOS را روی گوشی اندروید خود اجرا کنید. در مرحله بعد، روی گوشی آیفون شما یک کد نمایش داده می‌شود که باید آن را در گوشی اندرویدی وارد کنید. پس از آن در بخش Transfer Data باید واتس‌اپ (WhatsApp) را انتخاب کنید و سپس روی گوشی اندرویدی خود گزینه START را انتخاب کنید. پس از ادامه سایر مراحل، اطلاعات اپلیکیشن از اندروید به iOS منتقل می‌شود.

 
 

پس از آن باید روی گوشی iOS خود آخرین نسخه واتس‌اپ را از اپ استور نصب کرد و سپس با همان شماره‌ای که برای نسخه اندروید استفاده شده بود، وارد حساب خود در گوشی آیفون شوید. سپس اپلیکیشن از شما اجازه می‌خواهد که روند انتقال را انجام دهد و با انتخاب گزینه Start انتقال انجام می‌شود.

واتس‌اپ ادعا می‌کند که اطلاعات منتقل شده کاربران کاملا خصوصی باقی خواهند ماند و نمی‌تواند نوع داده‌هایی که در حال انتقال هستند را ببیند. همچنین داده‌ها تا زمانی که پاک نشده‌اند، روی دستگاه قبلی باقی خواهند ماند. بنابراین، برای مثال اگر اطلاعات خود را از گوشی اندروید به آیفون منتقل کرده‌اید، پس از انتقال می‌توانید تمام آن‌ها را در اندروید پاک کنید.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید