"آینده بدون رمز عبور" حمایت اپل، گوگل و مایکروسافت

"آینده

اپل، گوگل و مایکروسافت به نهاد امنیتی FIDO تعهد داده‌اند که از استاندارد «ورود بدون رمز عبور» آن‌ها حمایت کنند و همچنین در طول چند سال آینده، در پلتفرم‌های خود آن را اجرا کنند. با این وجود، کاربران برای وارد شدن به سیستم‌ها دیگر نیازی به استفاده از رمز عبور نخواهند داشت.
 

اپل در سال 2020 به اتحادیه FIDO یا Fast Identity Online پیوست و اکنون درباره حمایت و استفاده از فناوری و اهداف این گروه صحبت کرده است. در بیانیه مشترکی که توسط FIDO ارائه شده، غول فناوری مستقر در کوپرتینو به همراه گوگل و مایکروسافت از هدف این اتحادیه حمایت کرده‌ و هر سه شرکت به دنبال ارائه راهی برای ورود به وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها بدون استفاده از رمز عبور هستند.

مشکلات رمز عبور و جایگزین‌ آن

رمز عبور

FIDO اعتقاد دارد که احراز هویت از طریق رمز عبور یکی از بزرگترین مشکلات امنیتی کاربران اینترنت محسوب می‌شود. همچنین استدلال می‌کند که مدیریت رمزهای عبور برای آنها در برخی موارد می‌تواند سخت باشد و استاندارد «گزینه امن بدون رمز عبوری» می‌تواند به این مشکلات پایان دهد.

 
 

اتحادیه درباره استانداردش توضیح می‌دهد:

«کاربران از طریق همان فرآیندی که هر روز چندین بار برای باز کردن قفل دستگاه‌های خود انجام می‌دهند، وارد سیستم خواهند شد. مانند تاییدیه از طریق اسکن اثر انگشت یا چهره یا پین دستگاه

البته توضیح بیشتری ارائه نشده و مشخص نیست که پین دستگاه چگونه می‌تواند از رمز عبور ایمن‌تر باشد. همچنین اکثر پین‌های آیفون دارای چهار یا شش عدد است و طولانی‌تر یا پیچیده‌تر کردن آن‌ها یک مرحله اضافی نسبتا طولانی به حساب می‌آید.

رمز عبور

«کرت نایت»، مدیر ارشد بازاریابی محصولات پلتفرم اپل توضیح می‌دهد:

«همانطور که ما محصولاتمان را به نحوی طراحی می‌کنیم که پویا و توانا باشند، همچنین آن‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کنیم که خصوصی و امن باشند. همکاری با صنعت برای ایجاد روش‌های ورود به سیستم جدید و ایمن‌تری که سطح بهتری از محافظت را ارائه می‌کنند و آسیب‌پذیری‌ها رمز عبور را از بین می‌برند، برای ساخت محصولاتی که حداکثر امنیت و تجربه کاربری شفافی را ارائه می‌کنند، در مرکز توجه وجود دارد.

تمام این کار‌ها با هدف ایمن نگه داشتن اطلاعات شخصی کاربران انجام می‌شود.»

هنوز مشخص نیست که ویژگی‌های امنیتی جدید مبتنی بر این استاندارد، چه زمانی راهی پلتفرم‌ها خواهند شد. در بیانیه این گروه آمده است که اپل، گوگل و مایکروسافت، این ویژگی‌ها را «در طول سال آینده» اجرا خواهند کرد. شاید اپل در کنفرانس WWDC 2022 که 16 تا 20 خرداد برگزار می‌شود و به جدیدترین نسخه سیستم عامل‌هایش مربوط می‌شود، درباره آن توضیح بیشتری ارائه کند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید