مدیرعامل جدید آمازون به آینده حوزه کریپتو و NFT خوشبین است

مدیرعامل

«اندی جاسی» که پس از جف بزوس به سمت مدیر عاملی آمازون رسید، در مصاحبه‌ جدید خود توضیح داد که مالک هیچ بیت کوین یا توکن غیرقابل تعویضی (NFT) نیست، اما نسبت به آینده حوزه کریپتو و NFT بسیار خوشبین است.

 

جاسی در مصاحبه خود با وب‌سایت CNBC گفت:

«ما احتمالا حتی نزدیک به شرایطی نیستیم که بتوانیم رمزارزها را به عنوان یک گزینه پرداخت به پلتفرم خود اضافه کنیم اما اعتقاد دارم که در طول زمان شاهد بزرگ‌تر شدن دنیای کریپتو خواهیم بود. من انتظار دارم که NFTها هم به رشد قابل توجه خود ادامه دهند.»

علاقه آمازون به استفاده از رمزارزها

آمازون

مدیرعامل آمازون همچنین در رابطه با فروش NFT توسط این پلتفرم، ادعا کرد که «ممکن است به بخشی از این پلتفرم تبدیل شود.» نوامبر سال گذشته، در گزارشی ادعا شده بود که آمازون در حال استخدام یک متخصص خدمات مالی است که با «اکوسیستم کلی ارزهای دیجیتال و کریپتو» آشنا باشد و در زمینه فناوری بلاکچین و دفتر کل توزیع‌شده تجربه داشته باشد.

همچنین آمازون دو هفته پیش یک آگهی جذب نیرو جدید را برای همان شغل منتشر کرد و این بار فقط به دنبال افرادی بوده که سابقه کار کافی در این زمینه داشته باشند.

 
 

هرچند جاسی نسبت به این دسته از دارایی‌ها احساس خوشبینی کرده، اما یک بار دیگر موضع شرکت را تکرار کرد که آمازون «احتمالا در آینده نزدیک نتواند رمزارزها را به عنوان یک مکانیزم پرداخت اضافه می‌کند». در بین شرکت‌های بزرگ حوزه تجارت الکترونیک، شاپ‌فای (Shopify) در اوایل ماه جاری اعلام کرد که بیت کوین (BTC) را از طریق شبکه لایتنینگ و Strike به عنوان روش پرداخت به پلتفرم خود اضافه می‌کند.

NFT در طول سال‌های گذشته به محبوبیت بسیار زیادی دست پیدا کرده و این فناوری هم اکنون توسط بسیاری از هنرمندان استفاده می‌شود. بر اساس داده‌های Nonfungible.com، تجارت NFT در سال گذشته به 17.6 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال 2020 افزایش 21000 درصدی را به همراه داشته است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید