روش جدیدی برای درمان چاقی و بهبود اختلالات متابولیک

روش

محققان چینی روش جدیدی را برای درمان چاقی و بهبود اختلالات متابولیک ابداع کردند.
در این روش به صورت موضعی به بافت کوچکی از بدن گرما داده می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چربی های موجود در بدن پستانداران از سه نوع سفید، قهوه‌ای و بژ هستند. در این بین چربیهای سفید می توانند گرما را ذخیره کنند. اما چربی های قهوه ای در اثر گرما می سوزند. اما چربی های بژ دارای هر دو خاصیت چربی های سفید و قهوه ای هستند. به همین دلیل بیشتر افراد قصد دارند با ورزش شدید باعث تحریک چربی سوزی شوند.

البته این فعالیت های شدید می تواند در طولانی مدت عوارض جانبی برای این گونه افراد به همراه داشته باشد. با توجه به اینکه تحریک چربی بژ با دمای سرد و سیستم عصبی امکان پذیر است. استفاده از این روش نیز برای سوزاندن چربی دارای عوارض جانبی از جمله خطر بیماری های قلبی عروقی خواهد بود. در نتیجه محققان تلاش کردند تا از گرما درمانی استفاده کنند. از آنجایی که نوع چربی های انسان و موش یکسان است. محققان در آزمایشهای خود با تحریک چربی بژ در قسمت هایی از بدن این حیوانات مانند اطراف ستون فقرات یا دو طرف گردن تلاش کردند تا متابولیسم بدن را افزایش دهند.
به گفته ما ژینران و به نقل از کهن یکی از محققان این مطالعه در این روش در تحریک چربی ها عوارضی برای سیستم عصبی و سیستم ایمنی ایجاد نخواهد کرد. علاوه بر این می‌توان از آن به عنوان روشی کارآمد در درمان چاقی همراه با ایمنی بیشتر استفاده کرد. همچنین در این روش امکان بهبود اختلالات متابولیسمی همانند کبد چرب و مقاومت در برابر انسولین بهبود می یابد. این محققان تلاش دارد تا در آینده آزمایش های کامل تری را به صورت بالینی روی بدن انسان انجام دهند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید