Messages گوگل به زودی منوی اسلایدی اضافه می‌کند

Messages

گزارشی جدید نشان می‌دهد گوگل احتمالاً به‌زودی منوی کناری را به اپلیکیشن پیام‌رسان متنی گوگل مسیجز اضافه خواهد کرد.

گوگل مسیجز (Google Messages)، برنامه‌ اصلی پیام‌رسانی متنی برای دستگاه‌های اندرویدی است. البته برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی ترجیح می‌دهند از اپلیکیشن‌های جایگزین‌ اختصاصی خود برای پیام‌رسانی استفاده کنند. طبق گزارش 9to5google، درچند ماه گذشته تغییرات مختلفی روی اپلیکیشن پیام‌رسان گوگل اعمال شده است و اکنون به‌نظر می‌رسد به‌روزرسانی مهم دیگری برای این اپلیکیشن در راه است.

به گزارش XDA، براساس شواهد به‌دست آمده توسط وب‌سایت 9to5google، ظاهراً گوگل درحال‌کار روی یک منوی جانبی جدید برای اپلیکیشن مسیجز است. به‌نظر می‌رسد این بخش به منوی کناری اپلیکیشن جیمیل شباهت خواهد داشت و در آن گزینه‌هایی برای جابه‌جایی بین همه‌ پیام‌ها، پیام‌های ستاره‌دار، پیام‌های بایگانی شده و پیام‌های هرزنامه یا مسدودشده دردسترس خواهد بود. علاوه‌براین در منوی جدید گوگل مسیجز شاهد پیوندهای دسترسی سریع برای جفت‌کردن یک دستگاه جدید، تغییر موضوع و علامت‌گذاری همه به‌عنوان خوانده شده خواهیم بود.

منوی کناری گوگل مسیجز

با توجه به اینکه گوگل در سایر اپلیکیشن‌های خود از منوهای کناری و پنل‌های ناوبری فاصله گرفته، این تغییر در گوگل مسیجز کمی تعجب‌آور است. به‌عنوان مثال، فروشگاه پلی‌استور در سال ۲۰۱۹ نوار سربرگ پایینی را اضافه کرد و بعدا منوی کناری آن با یک پنجره‌‌ کوچک‌تر جایگزین شد که با ضربه زدن روی نمایه، قابل دسترس است.

درحال‌حاضر فقط چهاردسته در این منو وجود دارد؛ بنابراین تقریباً منطقی به‌نظر می‌رسد که گوگل یک نوار برگه‌ پایینی به مسیجز اضافه کند. درست مانند آنچه قبلا در فروشگاه پلی‌استور و سایر اپلیکیشن‌های خود انجام داده است.

وب‌سایت 9to5google همچنین شواهی پیدا کرده که نشان می‌دهد ویژگی جدید آپلود رسانه برای اپلیکیشن مسیجز درحال توسعه است؛ قابلیتی که تصاویر و ویدئوها را مستقیما در سرویس گوگل فوتوز آپلود می‌کند و به‌جای درج اصل تصویر در پیامک، یک پیوند حاوی لینک تصویر موردنظر به پیام اضافه خواهد شد. این تغییر، اقدام دیگری برای کنارگذاشتن برخی از رایج‌ترین مشکلات مربوط به ارسال پیامک است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید