راه اندازی مرورگر اختصاصی کریپتو توسط Opera

راه

اپرا به صورت آزمایشی از مرورگر کریپتو Web3 رونمایی کرد که از ویژگی‌هایی مانند کیف پول داخلی، دسترسی آسان به صرافی‌های رمزارز وNFT، پشتیبانی از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) و مواردی دیگر پشتیبانی می‌کند.
«یورگن آرننسن» یکی از مدیران اپرا در بیانیه خود توضیح می‌دهد:

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرورگر، کیف پول داخلی است که از بلاک‌چین‌هایی مانند اتریوم، بیت کوین، سلو و Nervos از ابتدا پشتیبانی می‌کند. اپرا با وجود این قابلیت قصد دارد تا دسترسی به رمزارزها را بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن دیگری برای کاربران خود فراهم کند و همچنین بتوانند از کیف پول‌های شخص ثالث خود استفاده کنند.

مرورگر

با وجود این قابلیت، کاربران می‌توانند رمزارزهای خود را از طریق رمپ فیات به کریپتو خریداری کنند، رمزارزها را به صورت مستقیم در کیف پول خود مبادله کنند، آن‌ها را ارسال یا دریافت کنند و همچنین موجودی کیف پول خود را بررسی کنند. همچنین این قابلیت دارای یک کلیپ‌بورد ایمن است تا اپلیکیشن‌های دیگر نتوانند هنگام کپی/پیست داده‌ها را ذخیره کنند.

 
 

قابلیت‌های دیگر این مرورگر پشتیبانی از Web3 است که می‌توان آن را اینترنت غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک‌چین معرفی کرد که در میان علاقه‌مندان حوزه رمزارزها محبوبیت زیادی دارد. اپرا همچنین توضیح می‌دهد که علاوه بر ایجاد امنیت بیشتر از طریق بلاک‌چین رمزگذاری شده، به کاربران امکان می‌دهد تا به مواردی مانند GameFi نیز دسترسی داشته باشند که در آن می‌توانند با بازی کردن، کسب درآمد کنند.

در همین حال، موزیلا رقیب Opera نیز اخیرا اعلام کرده بود که پشتیبانی از رمزارزها را به مرورگر خود اضافه خواهد کرد، اما تصمیم آن‌ها با واکنش شدید کاربران، از جمله «جیمی زاوینسکی» یکی از بنیانگذاران آن مواجه شد که به تاثیرات زیست محیطی بلاک‌چین اشاره کرده بودند. با این حال، اپرا احتمالا با پیش‌بینی واکنش مشابه، اعلام کرد که «در سریع‌ترین زمان ممکن» در حال تلاش برای اجرای استاندارد لایه 2 اتریوم است که مصرف انرژی کارآمدتری دارد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید