بهبود کیفیت تصاویر بی کیفیت با کمک هوش مصنوعی

بهبود

محققان با استفاده از ابزار هوش مصنوعی جدید به نام GFP-GAN می توانند کیفیت تصاویر عکس ها را بهبود بخشند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از هوش مصنوعی در ویرایش تصاویر می تواند بسیار سودمند باشد. به طوری که در دنیای فناوری طرفدارانی نیز خواهد داشت. این طرفداران می گویند با استفاده از این ابزار می توان زمان کمتری را برای ویرایش و کارهای یکنواخت پیش پا افتاده صرف کرد. اما منتقدان نظر دیگری دارند. آنها معتقدند هوش مصنوعی با تحریف واقعیت نوعی همگنی مصنوعی در تصاویر ایجاد می‌کند. البته نظر هر دو گروه در مواردی صحیح است.

سیستم هوش مصنوعی جدید ابداع شده به نام GFP-GAN می‌تواند به طور قابل‌توجهی کیفیت تصاویر را افزایش دهد. این سیستم توسط محققان چینی در آزمایشگاه Tencent ARC توسعه یافته شده است که در آن از معماری شبکه مولد متخاصم برای بهبود کیفیت چهره حتی چهره های آسیب دیده و نامشخص در عکس های قدیمی استفاده می کند. پس از بهبود نیز ویژگی‌های عکس مجدداً بازیابی و اصلاح خواهند شد.

 این مطالعه که اخیراً طی یک مقاله به ثبت رسیده است اعلام می کند روش جدید بر خلاف روش‌های قبلی تعادل خوبی از واقعیت و وفاداری به سوژه اصلی خواهد داد. این سیستم بطور همزمان علاوه بر ترمیم، تقویت رنگ تصاویر را نیز انجام خواهد داد. این تیم تحقیقاتی نسخه آزمایشی ای از این هوش مصنوعی را توسعه دادند تا کاربران بتوانند آن را آزمایش کرده و به نوعی آن را محک بزنند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید