قابلیت اسپویلر برای مخفی‌سازی پیام‌های تلگرام

قابلیت

تلگرام یکی از بزرگ‌ترین پیام‌رسان‌های حال حاضر دنیاست و قابلیت‌های متنوعی را به کاربران ارائه می‌کند. ظاهرا توسعه‌دهندگان این برنامه در حال کار روی قابلیت جذابی هستند که اجازه می‌دهد برای متن‌ها از اسپویلر استفاده کنید. با این کار محتوای پیام تا پیش از ضربه زدن روی خود پیام قابل دیدن نیست.
پستی که اخیرا در ساب‌ردیت تلگرام منتشر شده قابلیتی را نشان می‌دهد که احتمالا به‌زودی به این پیام‌رسان اضافه می‌شود و امکان مخفی‌سازی اسپویلرها و محتواهای حساس را فراهم می‌کند. در تصویر متحرک زیر می‌توانید ببینید که پس از نگارش پیام، اگر انگشت خود را به مدت طولانی روی متن نگه دارید منویی باز می‌شود که اجازه می‌دهد به گزینه اسپویلر دسترسی داشته باشید.
قابلیت اسپویلر تلگرام

با استفاده از این گزینه محتوای پیام شما زیر پوششی از پیکسل‌های نامنظم مخفی می‌شود. دسترسی به محتوای پیام تنها در صورتی ممکن است که روی پیام ضربه بزنید. با توجه به این تصویر، علامتی در صفحه چت وجود ندارد که نشان دهد روی پیام اسپویلر قرار گرفته است. منتها چون تلگرام هنوز در حال کار روی این ویژگی است، احتمال تغییر و اضافه شدن قابلیت‌های بیشتر به آن وجود دارد.

 
 

قابلیت اسپویلر تلگرام در دست توسعه قرار دارد

افزون بر این، اگرچه فعلا به نظر نمی‌رسد که هیچ نوع محتوایی به جز متن با این ویژگی قابل استفاده باشد، اما نباید تعجب کنیم اگر در آینده امکان مخفی‌سازی تصویر، ویدیو یا استیکر هم فراهم شود. در تصویر بالا، آزمایش این قابلیت را در یک کانال می‌بینیم، بنابراین ممکن است ویژگی اسپویلر در ابتدا برای چت‌های خصوصی یا گروهی در دسترس نباشد.

با وجود این که تصویر حاضر از نسخه iOS تلگرام گرفته شده، انتظار داریم که این ویژگی را روی اندروید هم ببینیم. در واقع پیش‌بینی می‌شود که قابلیت اسپویلر به‌صورت همزمان روی همه پلتفرم‌های تلگرام منتشر شود. با توجه به اکران فیلم‌های پرسروصدا و احتمال لو رفتن بخشی از محتوای آن‌ها، اضافه شدن این ویژگی به پیام‌رسان محبوب آبی اتفاق مثبتی است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید