کاربران جدید در اینستاگرام همراه با ویدیوی سلفی احراز هویت خواهند شد

کاربران

اینستاگرام با هدف کاهش اکانت های جعلی و اسپم از این پس در حین ثبت نام از کاربران جدید در خواست ویدیو سلفی احراز هویت خواهد کرد.

به گزارش سرویس اخبار کهن، یکی از کارشناسان شبکه‌های اجتماعی به نام مت ناوارا برای اولین بار ویژگی جدید اینستاگرام را برای تشخیص هویت کشف کرده است. اکنون اینستاگرام تنها از طریق ویدئوی سلفی هویت کاربران را تایید می‌کند. از طرفی متا قول داده این ویدیو های سلفی در جایی ذخیره نشده و ظرف ۳۰ روز نیز حذف خواهند شد.

البته اینستاگرام نیز هدف از این اقدام را گردآوری داده‌های بیومتری ندانست. این فناوری تنها برای تایید الگوریتم های هوش مصنوعی و وجود یک کاربر واقعی انجام می‌گیرد. به گفته اینستاگرام در ویدئوی ارسالی باید سر کاربر در زوایای مختلف تصویر برداری شود. این قابلیت از مدت‌ها پیش در مرحله آزمایش قرار داشته و به دلیل مشکلات فنی ادامه کار روی آن با مشکل مواجه شده بود.

 اکنون مشکلات موردنظر برطرف شده و این سیستم به صورت نوعی پیش نیاز و به صورت عمومی منتشر شده است. در حال حاضر تنها از کاربران جدید خواسته می شود هنگام ثبت نام این ویدئو را ارسال کنند و کاربران فعلی نیازی به درخواست تایید هویت برای اکانت خود ندارند. پیش از این اپلیکیشن هایی مانند Bumble نیز برای تایید هویت از کاربران درخواست ویدئویی از زوایای مختلف صورتشان کرده بود. اما اجرای آن در مقیاس بزرگتر و در اپلیکیشنی مانند اینستاگرام اهمیت ویژه خواهد داشت. زیرا که می تواند از فعالیت اکانت های جعلی و اسپم جلوگیری کند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید