تولید انبوه SSD سازمانی PM9A3 سامسونگ با پشتیبانی از مشخصه OCP آغاز شد

تولید

سامسونگ الکترونیکس با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد تولید انبوه جدیدترین اس اس دی کلاس دیتاسنتر خود را آغاز کرده است که با نام Samsung PM9A3 E1.S شناخته می‌شود. براساس گزارش خبرگزاری ZDNet به‌نقل از بیانیه‌ی مطبوعاتی سامسونگ، PM9A3 E1.S نخستین SSD از این نوع است که با مشخصه‌ی Open Compute Project (OCP) NVMe Cloud SSD کاملا سازگاری دارد تا بتواند وظایف کاری سازمانی را انجام دهد و پیش‌نیازهای مدنظر را رعایت کند.

مشخصه‌ی OCP مجموعه‌ای از استانداردهای یکپارچه‌ی تعاملی را شامل می‌شود که جامعه‌ی ارائه‌دهندگان دیتاسنتر برای تولید‌کنندگان درایوهای اس اس دی تعیین کرده تا تولیدکنندگان بتوانند طراحی‌های خود را بهینه کنند و امکان انجام رایانش مقیاس‌پذیر فراهم شود. سال ۲۰۱۱، فیسبوک، اینتل، Rackspace ،Goldman Sachs و Andy Bechtolsheim مشخصه‌ی OCP را طراحی کردند.

درایو ذخیره‌سازی PM9A3 با استفاده از حافظه‌ی نسل‌ششمی ۱۰ نانومتری V-NAND شرکت کره‌ای تولید شده است که جدیدترین استاندارد V-NAND سامسونگ محسوب می‌شود. این درایو ذخیره‌سازی سرعت نوشتن متوالی ۳،۰۰۰ مگابایت‌برثانیه و سرعت خواندن تصادفی ۷۵۰،۰۰۰ آی آپس (IOPS) و سرعت نوشتن تصادفی ۱۶۰،۰۰۰ آی آپس (IOPS) را ارائه می‌دهد.

این درایو اس اس دی برای خواندن متوالی بازده انرژی ۲۳۸ مگابایت‌برثانیه به‌ازای هر وات دارد که بهبود ۵۰ درصدی درمقایسه‌با نسل قبل محسوب می‌شود. سامسونگ می‌گوید این موضوع باعث می‌شود میزان بازده انرژی عملیات‌های دیتاسنتر به حداکثر برسد. 

درایو ذخیره‌سازی PM9A3 سامسونگ ۹ حالت مصرف انرژی دارد که از ۸٫۲۵ وات تا ۳۵ وات را شامل می‌شود و به‌لطف همین مشخصه، با انواع فرم‌فاکتورها و رابط‌های اس اس دی (از M.2 تا EDSFF) سازگار است. درایو جدید سامسونگ درکنار قابلیت‌های استاندارد امنیتی‌محور نظیر رمزنگاری و تأیید اعتبار داده، از قابلیت بوت امن پشتیبانی می‌کند تا قوی‌تر از داده‌های شرکت محافظت کند. 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید