لپ‌تاپ ماژولار «فریمورک» با قابلیت ارتقا و تعویض آسان تمام قطعات معرفی شد

لپ‌تاپ

«نیراو پاتل» بنیانگذار این استارتاپ که پیش از این یکی از کارمندان اصلی شرکت‌های Oculus و اپل بوده عنوان می‌کند هدف اصلی آن‌ها از عرضه این لپ‌تاپ جبران محرومیت‌های دیرینه خود با استفاده از شركت‌های فناوری است. پاتل توضیح می‌دهد:

مدل کسب‌وکار شرکت‌های الکترونیکی مصرفی به شکل قابل توجهی به تولید انبوه و سریع سخت‌افزارها و عرضه آن‌ها به بازار و مصرف‌کنندگان وابسته است اما پس از آن این محصولات به حال خود رها می‌شوند. این موضوع مصرف بیهوده و ناکارآمد و در نهایت آسیب‌های زیست محیطی را شدت می‌بخشد.

 

 

لپ‌تاپ‌های Framework با صفحه نمایش ۱۳.۵ اینچی و وضوح تصویر ۱۵۰۴ در ۲۲۵۶ پیکسل عرضه خواهند شد. همچنین این لپ‌تاپ شامل یک وبکم با وضوح 1080p و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه، باتری ۵۷ وات ساعتی و شاسی آلومینیومی ۱.۳۰ کیلوگرمی خواهد بود. داخل این لپ‌تاپ از پردازنده های نسل یازدهم اینتل، حداکثر 64 گیگابایت حافظه رم DDR4 و ۴ گیگابایت (و بالاتر) فضای ذخیره‌سازی Gen4 NVMe استفاده شده است.

درست مانند انواع لپ‌تاپ‌های دیگر، خریدارن لپ‌تاپ‌های Framework هم می‌توانند قسمت‌های مختلف آن از جمله رم، باتری و فضای ذخیره‌سازی آن را تعویض یا ارتقا کنند. با این وجود این شرکت تلاش دارد تا سه مزیت دیگر هم به لپ‌تاپ‌ها خود اضافه کند.

اولین مورد به این موضوع اشاره دارد که مصرف‌کنندگان می‌توانند اجزای دیگری از جمله صفحه کلید، صفحه‌نمایش، حاشیه‌ها (که به صورت مغناطیسی به هم متصل هستند) و پورت‌ها را هم شخصی‌سازی کرده و ارتقا دهند. اگر مصرف‌کنندگان قصد استفاده از دانگل را نداشته باشند، می‌توانند از بین پورت‌‌های مختلفی که همراه لپ‌تاپ عرضه می‌شود (یواس‌بی، یواس‌بی سی، اچ‌دی‌ام‌آی، دیسپلی‌پورت، میکرو‌ اس‌دی و غیره) چهار مورد را به انتخاب خود روی لپ‌تاپ داشته باشند.

 

 

مزیت دیگر لپ‌تاپ‌های Framework این است که ماژول‌های این محصول در یک بازار آنلاین متمرکز به فروش خواهند رسید و فروشندگان شخص ثالث هم به آن‌ها دسترسی خواهند داشت. با این ویژگی اگر صفحه نمایش لپ‌تاپ دچار مشکل شد یا مصرف‌کنندگان تمایل به تغییر حاشیه‌های آن داشته باشند، با مراجعه به سایت Framework می‌توانند قطعه جایگزین یا سفارشی مربوط به لپ‌تاپ خود را به سادگی پیدا کنند. همچنین مشخصات این لپ‌تاپ‌ها روی کدهای QR مشخصی چاپ شده‌اند که برای ارتقا تنها لازم است آن را اسکن کنید.

مزیت سوم این لپ‌تاپ‌ها ارائه کیت‌های DIY است که مصرف‌کنندگان می‌توانند با خرید آن‌ها نسبت به اسمبل لپ‌تاپ خود اقدام کنند.

هرچند این لپ‌تاپ هنوز در مرحله معرفی اولیه خود قرار دارد اما مطمئنا ارائه چنین لپ‌تاپی برای مصرف‌کنندگان یک مزیت و محصول جذاب محسوب می‌شود. همچنین با توجه به اینکه این لپ‌تاپ از شیوه جدیدی برای ارتقا قطعات خود استفاده می‌کند، کاربران رایانه‌های شخصی (PC) ممکن است علاقه‌ بیشتری به آن نشان دهند.

پیش‌فروش لپ‌تاپ‌های Framework از بهار امسال شروع می‌شود و انتظار می‌رود در تابستان راهی بازار شوند. هنوز قیمت این لپ‌تاپ‌ها مشخص نشده است اما پاتل عنوان می‌کند که قیمت آن با سایر لپ‌تاپ‌های قابل مقایسه هم ردیف خواهد بود.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید