آخرین بتای ویندوز ۱۰ قابلیتی هیجان‌انگیز به تسکبار اضافه می‌کند

آخرین

مایکروسافت در حال آزمایش قابلیت جدیدی برای تسکبار ویندوز ۱۰ است. از قرار معلوم این به‌روزرسانی، بزرگ‌ترین تغییر اعمال‌شده در تسکبار از زمان معرفی رسمی ویندوز ۱۰ محسوب می‌شود.

به‌عنوان بخشی از جدیدترین بیلد بتای ویندوز ۱۰ که از طریق کانال توسعه‌دهنده (Dev Channel) در دسترس قرار گرفته است، مایکروسافت از اضافه‌ شدن بخش اخبار و علاقه‌مندی‌ها به تسکبار خبر می‌دهد. اگر این قابلیت به نسخه‌ی پایدار به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ راه پیدا کند، کاربران را قادر می‌سازد از طریق تسکبار به مجموعه‌ای از محتوای پویا دسترسی داشته باشند.

 هر رایانه‌ای که در پروژه‌ی اینسایدر مایکروسافت ثبت ‌شود و بیلد بتا را دریافت کند، به قابلیت جدید تسکبار دسترسی خواهد داشت. مایکروسافت با این قابلیت در تلاش است محتوایی که به آن علاقه‌مند هستید به شما نشان بدهد.

به گفته‌ی مایکروسافت، کاربران خواهند توانست یک «فید یکپارچه» را در تسکبار قرار بدهند و اطلاعاتی که به دانستن آن‌ها تمایل دارند، به آن اضافه کنند. بدین ترتیب برای دسترسی به جدیدترین اخبار مجبور نیستید بین رایانه و گوشی جابه‌جا شوید. 

 منوی اخبار و علاقه مندی ها در تسکبار ویندوز ۱۰ / Windows 10 نسخه بتا

همان‌طور که در تصویر متحرک بالا می‌بینید، قابلیت جدید تسکبار ویندوز ۱۰ تا حد زیادی به‌ شکل یکپارچه کار می‌کند. بدین منظور کافی است روی آیکونی در تسکبار که در کنار System Tray قرار گرفته است کلیک کنید. در مثال بالا، گزینه‌ی منتخب شامل داده‌های آب‌و‌هوا است و با کلیک روی آن، به منویی جدید دسترسی پیدا می‌کنید که جدیدترین وضعیت آب و هوا را به ‌نمایش می‌گذارد.

نسخه‌ی اولیه‌ی این قابلیت ویندوز ۱۰ دارای چندین کاشی شبیه به آن‌هایی است که در منوی استارت ویندوز ۱۰ می‌بینیم. در این کاشی‌ها اطلاعات مختلف نظیر آب‌و‌هوا، ورزش و جدیدترین اخبار به‌ نمایش گذاشته می‌شوند. مایکروسافت می‌گوید کاربران خواهند توانست به محتوای بیش از ۴۵۰۰ برند شامل وب‌سایت‌های معتبری نظیر نیویورک تایمز و بی‌بی‌سی از طریق قابلیت جدید تسکبار دسترسی پیدا کنند. 

همان‌طور که اشاره کردیم، این قابلیت ویندوز ۱۰ صرفا برای آن دسته از کاربران اینسایدر که در کانال توسعه‌دهنده عضو شده‌اند در دسترس قرار دارد. پس از نصب به‌روزرسانی بتا، باید حتما سیستم را ریستارت کنید تا این ویژگی تسکبار به‌ نمایش دربیاید.

اگر شایعه‌ها حقیقت داشته باشند، احتمالا قابلیت جدید از طریق یکی از به‌روزرسانی‌های بعدی ویندوز ۱۰ به‌صورت عمومی ارائه خواهد شد. یکی از به‌روزرسانی‌های مهم ویندوز ۱۰ که با کدنام کبالت (Cobalt) شناخته می‌شود، برای نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده است.

البته با در نظر گرفتن این حقیقت که قابلیت جدید در کانال توسعه‌دهنده‌ی اینسایدر قرار دارد، وابسته ‌به نسخه‌ی مشخصی از ویندوز ۱۰ نیست و به‌همین دلیل هیچ تضمینی وجود ندارد که روی نسخه‌ی غیر بتای ویندوز در دسترس قرار بگیرد. 

 

دقیقا همچون منوی استارت، می‌توان فید اخبار و علاقه‌مندی‌ها را به‌طور کامل شخصی‌سازی کرد. می‌توانید گزینه‌ی More options را انتخاب و موارد بیشتری را به منوی اضافه‌شده به تسکبار بیاورید. همچنین امکان انتخاب گزینه‌های دیگری مثل More stories like this (مقالات این چنینی را بیشتر نشان بده) و Fewer stories like this (مقالات این چنینی را کمتر نشان بده) وجود دارد تا بتوانید فید را شخصی‌سازی کنید. در کنار این‌ها قابلیتی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید با ایموجی واکنش خود را نشان fدهید. 

مایکروسافت امکان دسترسی سریع به داشبورد حریم خصوصی (Microsoft Privacy Dashboard) را از طریق فید فراهم می‌کند. این داشبورد به شما امکان می‌دهد پایش ‌شدن خود توسط شرکت‌های تبلیغاتی و شرکت‌های متفرقه‌ی دیگر را محدود کنید. درصورتی‌که از قابلیت جدید خوشتان نیامد، می‌توانید به‌راحتی با راست‌کلیک روی تسکبار، آن را غیر فعال کنید. 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید