سرقت ابزارهای تیم قرمز شرکت امنیتی فایرآی

سرقت

شرکت امنیت سایبری فایرآی اعلام کرد هکرها به شبکه این شرکت نفوذ کرده و ابزارهای هکی که برای امتحان وضعیت دفاعی مشتریانش مورد استفاده قرار می گرفت را به سرقت برده اند.

به گزارش کهن از ایسنا، هک شرکت فایرآی که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های امنیت سایبر در آمریکاست و قراردادهای زیادی در فضای امنیت ملی در آمریکا و کشورهای متحدش دارد، یکی از مهم‌ترین وقایع رخنه در تاریخ معاصر محسوب می‌شود. ارزش سهام این شرکت در پی انتشار این خبر هشت درصد سقوط کرد.

رخنه به شبکه فایرآی در اظهارنامه این شرکت نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از سوی کوین ماندیا، مدیرعامل فایرآی افشا شد. در وبلاگ این شرکت آمده است ابزارهای تیم قرمز در جریان یک عملیات هک بسیار پیشرفته توسط هکرهایی که احتمالا تحت حمایت دولتی بوده اند به سرقت رفته است.

هنوز معلوم نیست این اتفاق چه زمانی به وقوع پیوسته اما یک منبع آگاه اظهار کرد که این شرکت طی دو هفته گذشته در حال تغییر کلمات عبور بوده است.

علاوه بر سرقت ابزارهای هک، به نظر می‌رسد هکرها به مجموعه ای از مشتریان فایرآی که سازمانهای دولتی هستند، علاقمند بوده اند. هنوز شواهدی از مورد استفاده قرار گرفتن ابزارهای هک فایرآی یا سرقت اطلاعات مشتریان این شرکت وجود ندارد اما اف بی آی و مایکروسافت به بررسی این موضوع کمک می کنند.

سایر شرکت‌های امنیتی شامل بیت ۹، کاسپرسکی و آر اس ای در گذشته هک شده اند که دشوار ماندن دور نگه داشتن شبکه‌های دیجیتال از دسترس هکرهای پیشرفته را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، فایرآی سرگرم همکاری با سایر سازندگان نرم‌افزار برای تقویت دفاع در برابر ابزارهای هک خودش است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید