آمازون حالا می‌تواند ذهن شما را بخواند

آمازون

آمازون امروز اعلام کرده که دستیار صوتی الکسا به فناوری یادگیری ماشینی مجهز شده است. این شرکت مدعی است که الکسا حالا می‌تواند اهداف کاربر را از ارائه فرمان‌های صوتی حدس بزند. یعنی مثلا وقتی فرد از الکسا می‌پرسد که دم کردن چای چقدر طول می‌کشد، احتمالا هدفش این است که تایمری را برای برگشتن به سراغ چای تنظیم کند، هرچند که این فرمان را از ابتدا به‌صراحت اعلام نمی‌کند.

دستیار صوتی آمازون با این بهینه‌سازی می‌تواند در جواب سوال بالا بگوید ۱۰ دقیقه و در ادامه بپرسد که آیا لازم است تایمری را برای این منظور تنظیم کند یا خیر. آمازون مدعی است که به همین سادگی الگوریتم‌هایی را تولید کرده تا اهداف کاربر را پیش‌بینی کند. البته طبیعی است که همیشه نشود آن‌ها را پیش‌بینی کرد.

این شرکت می‌گوید آن‌ها برای پیش‌بینی اهداف کاربر از مدل محرک مبتنی بر یادگیری عمیقی استفاده کرده‌اند که جنبه‌های مختلفی از محتوای گفتگو از جمله متن صحبت‌های فعلی کاربر با الکسا و چگونگی تعامل او با پیشنهادهای چندمهارتی را مدنظر قرار می‌دهد. اگر این مدل محرک زمینه محتوایی مناسب را پیدا کند، سرویسی را برای دستیابی به هدف نهایی پیشنهاد می‌کند. این پیشنهادها بر اساس رابطه‌ای که از تعامل با کاربر شناخته شده ارائه می‌شوند.

آمازون در ماه سپتامبر سیستمی را برای گفتگوی طبیعی راه‌اندازی کرده بود که به کاربر اجازه می‌داد تا بدون صدا کردن نام دستیار صوتی بتوانند با آن حرف بزنند. اکنون، اضافه شدن این فناوری یادگیری ماشینی می‌تواند گام مهم بعدی در راه توسعه الکسا باشد. ولی نکته کلیدی این است که چگونه اهداف کاربر حدس زده شود. اگر آمازون به این قابلیت برسد، می‌تواند درخواست‌های کاربر را بدون اعلام فرمان‌های لفظی انجام دهد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید