استفاده از هوش مصنوعی برای استفاده در اسپیکر های هوشمند

استفاده

محققان از طریق یادگیری ماشینی هوش مصنوعی ای را توسعه دادند که می‌تواند در اسپیکر های هوشمند به کار رفته و همچنین جهت صدای کاربر را تشخیص دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری کهن، محققان در دانشگاه کارنگی ملون موفق شدند تا از هوش مصنوعی برای کارکردن با اسپیکرهای هوشمند استفاده کنند. در اسپیکر های هوشمند درخواست از طریق ژست های حرکتی اطلاع رسانی شده و کاربران برای این کار باید مقابل این اسپیکر ها قرار گرفته و درخواست خود را اعلام کنند. البته در برخی از اسپیکرها دوربین‌های هوشمندی برای تشخیص چهره وجود دارد و کاربر با قرار گرفتن در مقابل دوربین درخواست خود را اعلام می‌کند.

هم اکنون با توسعه سیستمی مبتنی بر هوش مصنوعی کاربران می‌توانند به طور مستقیم با این اسپیکرها ارتباط برقرار کرده و آنها نیز با تشخیص جهت صدا درخواست ها را ثبت می کنند. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست تا کاربر در جلوی اسپیکر قرار گرفته یا ژست های حرکتی ایجاد کند.

این سیستم یادگیری ماشینی با تشخیص جهت فرکانس گفتار کاربر سمت آن را تشخیص می دهد. محققان این سیستم اعلام کردند که هوش مصنوعی توانایی شناسایی نخستین، بلندتری و یا بارز ترین صدا را داشته اما به صدای آرام و دور توجه نخواهد داشت. این سیستم بدون استفاده از دوربین تشخیص چهره و تنها با دریافت پیام، کار می کند. همچنین این سیستم با روشی که مبتنی بر نرم‌افزار است و بدون نیاز به ارسال داده های صوتی به فضای ابری می‌تواند پیام کاربران را دریافت کند. البته ممکن است اضافه شدن این فناوری به سایر دستگاه‌های هوشمند کمی زمانبر باشد اما احتمالا این فناوری به زودی روی اسپیکرهای هوشمند به صورت عملیاتی اجرا خواهد شد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید