جدیدترین نسخه کروم موبایل لو رفتن رمزهای عبور را تشخیص می‌دهد

جدیدترین


نسخه جدید کروم ۸۶ که امروز برای کاربران موبایل منتشر شده، از قابلیت بررسی ایمنی در اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند، از مرور امن پیشرفته در اندروید بهره می‌برد و قابلیت پر کردن پسورد در iOS نیز بهبود پیدا کرده است.

گوگل در مرورگر کروم برنامه‌ای را قرار داده که نه تنها هنگامی که پسورد کاربران در معرض خطر قرار می‌گیرد، چنین موضوعی را تشخیص می‌دهد، بلکه کاربران را به صورت مستقیم به یک فرم تغییر پسورد مناسب منتقل می‌کند. این قابلیت در هر دو نسخه اندروید و iOS این مرورگر فعال خواهد شد.

این ویژگی جدید به سیستم بررسی ایمنی متصل می‌شود که حساب را برای بررسی پسوردهای در معرض خطر اسکن می‌کند و از بروز بودن کروم اطمینان حاصل می‌کند. علاوه بر این، فعال بودن مرور امن را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد.

نسخه اندرویدی کروم به قابلیت مرور امن پیشرفته مجهز می‌شود، ویژگی‌ که در ماه می برای کاربران نسخه دسکتاپ ارائه شد. ویژگی مرور امن پیشرفته اطلاعات را با گوگل به اشتراک می‌گذارد تا به صورت لحظه‌ای و فعال، برای کشف بدافزار یا تلاش‌های فیشینگ در صفحات وب و دانلودها مورد بررسی قرار بگیرند.

نسخه‌های اندرویدی و دسکتاپ این مرورگر همچنین به اخطارهای ترکیبی مجهز می‌شود و به کاربران قبل از ارسال فرم غیر ایمن تعبیه شده در صفحات HTTPS هشدار می‌دهد.
 

 

 مرورگر کروم

گوگل در گذشته نه چندان دور قابلیت لمس برای پر کردن پسوردها را برای نسخه اندرویدی این مرورگر ارائه کرد و حالا برای بهبود امنیت دستگاه‌های مجهز به سیستم عامل iOS، ویژگی احراز هویت بیومتریک پیش از پر کردن خودکار پسوردها را درنظر گرفته است.

در نسخه جدید مرورگر کروم کاربران آیفون می‌توانند اطلاعات خود را با استفاده از فیس آیدی، تاچ آیدی یا پسورد تایید کنند. علاوه بر این، مدیریت پسورد کروم به کاربران اجازه می‌دهد که پسوردها را به صورت خودکار درون اپ‌های iOS یا مرورگرها وارد کنند که البته باید چنین ویژگی را فعال کرد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید