سیستم عامل ایکس باکس سری ایکس ۲۰۰ گیگابایت فضا اشغال می‌کند

سیستم

فاصله‌ی زیادی تا عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس سری ایکس (Mcrosoft Xbox Series X) و پلی استیشن 5 نداریم. مایکروسافت قصد دارد با دو کنسول سری ایکس و سری اس وارد رقابت با سونی و کنسول پلی ‌استیشن 5 شود. بنابه‌گفته‌ی مایکروسافت، ایکس ‌باکس سری ایکس حداقل روی کاغذ، قدرتمندترین کنسول تاریخ به‌حساب می‌آید. کنسول دیگر، ایکس ‌باکس سری اس است که سخت‌افزار ضعیف‌تری نسبت‌به سری ایکس دارد و تنها قادر است بازی‌های دیجیتالی را اجرا کند.

در فاصله‌ی چند هفته مانده به عرضه‌ی کنسول‌های نسل نهمی خانواده‌ی ایکس‌باکس، رسانه‌های مختلف حوزه‌ی فناوری و بازی به ایکس‌باکس سری ایکس دسترسی پیدا کردند و نگاهی نزدیک به کنسول انداختند. یکی از این‌رسانه‌ها IGN است. IGN پس از مدت‌ کوتاهی کار با ایکس‌باکس سری ایکس، جزئیاتی درباره‌ی این کنسول منتشر کرد.

مایکروسافت به‌هنگام رونمایی ایکس‌باکس سری ایکس اعلام کرد این کنسول مجهز به یک ترابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD است، اما در آن زمان اعلام نشد سیستم‌عامل ایکس‌باکس سری ایکس چند گیگابایت از این حافظه را اشغال می‌کند. آن‌طور که به‌نظر می‌رسد تنها ۸۰۲ گیگابایت از آن دراختیار گیمرها قرار خواهد گرفت؛ چراکه اطلاعات نرم‌افزاری و سیستم‌عامل دستگاه، فضای درخورتوجه ۲۰۰ گیگابایت از کنسول را به‌خود اختصاص داده‌اند.

با گذر زمان خواهیم فهمید سیستم‌عامل ایکس‌باکس سری اس چه مقدار از فضای ذخیره‌سازی کنسول را اشغال می‌کند (سری اس مجهز به ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی است). کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس، در تاریخ ۲۰ آبان‌ماه (۱۰ نوامبر) عرضه می‌شوند. 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید