تسلا از سلول باتری جدید با ۶ برابر قدرت و ۵ برابر انرژی بیشتر رونمایی کرد

تسلا

باتری جدید قرار است هزینه هر کیلووات ساعت برق را در خودروهای تسلا کاهش دهد. بسیاری از متخصصان می‌گویند کاهش این هزینه به تسلا کمک می‌کند تا قیمت خودروهایش را پایین آورده و آن‌ها را در دسترس‌تر کند.

 

 

ماسک می‌گوید در این باتری قسمتی به نام تب (Tab) که سبب اتصال سلول با قسمت برق گیرنده می‌شود حذف شده است. این سلول‌های بدون تب که تسلا آنها را «سلول‌های ۴۸۶۰» نامگذاری کرده به باتری خودروهای الکتریکی این شرکت ۵ برابر ظرفیت انرژی بیشتری خواهند داد، علاوه بر این خودروهای این شرکت را ۶ برابر قدرتمندتر می‌کنند و شعاع حرکتی آن‌ها را ۱۶ درصد بهبود خواهند داد.

سلول‌های جدید بزرگ‌تر از سلول‌های فعلی بوده و طول و عرض آن‌ها به ترتیب ۸۰ در ۴۶ میلیمتر اعلام شده و دلیل نامگذاری آن‌ها با عدد ۴۸۶۰ همین مورد است. ماسک می‌گوید این سلول‌ها علاوه بر فراهم‌آوری انرژی و قدرت بیشتر، حدوداً ۱۴ درصد هزینه هر کیلووات ساعت برق را کاهش می‌دهند.

 

 

تسلا همانند بسیاری از شرکت‌های خودروساز باتری خودروهایش را از کمپانی‌های دیگر می‌خرد تا روی مأمویت اصلی یعنی تولید خودرو تمرکز کند. سلول‌های ۲۱۷۰ که در تسلا مدل ۳ و مدل Y به کار می‌روند را پاناسونیک در گیگافکتوری نوادا می‌سازد.

سال ۲۰۱۸ کمبود سلول افزایش تولید مدل ۳ را به تأخیر انداخت و همین عامل سبب شد تا ماسک از این کمپانی ژاپنی انتقاد کند. مدیرعامل پاناسونیک در آن زمان گفت که اگر کسب‌وکار تسلا به رشد کردن ادامه دهد باتری‌های این شرکت «تمام» خواهند شد. ماسک می‌گوید تولید باتری توسط تسلا احتمال مواجه شدن با کمبود باتری را کاهش خواهد داد. البته این شرکت همچنان به خرید باتری از پاناسونیک، کمپانی CATL، شرکت کره‌ای LG Chem و کمپانی‌های دیگر خواهد داد و از افزایش سفارشات خبر داده است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید