تبدیل اسکنر اثر انگشت اپتیکال Mi 9T به دوربین تنها با یک اپ

تبدیل

این کاربر پس از نصب برنامه «Activity Launcher» توانسته سنسور اپتیکال ساخته شده توسط «Goodix» را تبدیل به دوربین کند. این برنامه امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که شامل دسترسی به فعالیت‌های مخفی درون دستگاه، منوهای کالیبره، تست‌های کارخانه‌ای و موارد دیگر می‌شود و کاربر توسط با استفاده از آن، کاربرد سنسور را عوض کند.

همانطور که می‌توان انتظار داشت، کیفیت تصویر سنسور اپتیکال گوشی شیائومی Mi 9T بسیار پایین است و نمی‌توان از آن بجای دوربین سلفی استفاده کرد. این سنسورها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که تنها می‌توانند در محلی که انگشت کاربر قرار می‌گیرد، تمرکز کنند و به همین علت امکان جاسوسی از کاربران توسط آن‌ها کم است.
 

با وجود چنین موضوعی، امکان دسترسی کاربر نهایی به این اطلاعات توسط یک اپلیکیشن نگرانی‌هایی را در پی داشته است. سردبیر «XDA-Developers»، «میشال رحمان» به این موضوع اشاره کرده که سازندگان نباید این برنامه‌های رفع باگ را درون نسخه نهایی قرار دهند.

 

 اسکنر اثر انگشت

 
صاحب این گوشی شیائومی به این موضوع اشاره کرده که از برنامه شخص ثالث استفاده کرده و برنامه پیش فرضی چنین امکانی را برای وی فراهم نکرده است. این گفته نگرانی‌های بیشتری ایجاد می‌کند چرا که می‌توان تنها با یک برنامه به فعالیت‌های مخفی دستگاه دسترسی پیدا کرد.

توسعه‌دهندگان نیاز به دسترسی به این ابزارهای رفع باگ دارند تا بتوانند در زمان نیاز به احراز هویت، مشکلات احتمالی را برطرف کنند. با این وجود، از اطلاعات بیومتریک درون یک محیط امن قابل اعتماد در پردازنده دستگاه محافظت می‌شود.

در حالی که این کاربر توانسته با موفقیت اسکنر اثر انگشت اپتیکال را به دوربین تبدیل کند، افراد دیگر مانند او چندان خوش شانس نبوده‌اند. یکی از کاربران گوشی پوکو اف ۲ پرو به دنبال انجام چنین کاری بوده که در نهایت با توقف فعالیت و خراب شدن سنسور اثر انگشت مواجه شده است.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید