گوگل رابط کاربری جدیدی برای ابزار مطالعه PDF کروم منتشر کرد

گوگل

گوگل همیشه ابزار مطالعه‌ی PDF در مرورگر کروم را بهبود داده است. PDF Viewer در به‌روزرسانی‌های گذشته، قابلیت‌هایی همچون مطالعه‌ی سند در دو صفحه یا دانلود فرم‌های PDF را به کاربران ارائه می‌کرد. اکنون به‌روزرسانی جدیدی برای ابزار مذکور در کروم عرضه می‌شود که رابط کاربری آن را هم بهبود خواهد داد.

درحال‌حاضر، ابزار پی‌دی‌اف‌خوان گوگل اطلاعات فایل را به کاربر نمایش می‌دهد. از اطلاعات نمایش‌داده‌شده می‌توان به‌ اسم، تعداد صفحه‌ها، قابلیت چرخاندن سند و دکمه‌های دانلود و چاپ اشاره کرد. به‌علاوه، دکمه‌هایی برای بزرگ‌نمایی سند یا نمایش آن به‌صورت هماهنگ با صفحه‌ی مرورگر دیده می‌شوند.

رابط کاربری جدید پی‌دی‌اف‌خوان در گوگل کروم اطلاعات و ابزارهای تغییر سند PDF را یکجا به کاربر نمایش می‌دهد. نوار کناری برای جابه‌جایی، عنوان، تعداد صفحه‌ها، کنترل بزرگ‌نمایی، چرحش سند، نمایش تمام‌صفحه و دکمه‌های دانلود و چاپ سند همگی در یک بخش دیده می‌شوند که با کلیک روی آن، می‌توان گزینه‌های بیشتر را هم مشاهده کرد.


PDF Viewer Update کروم

برای فعال‌سازی رابط کاربری جدید در کروم باید از بخش flag اقدام کنید. ابتدا آدرس flags// را در مرورگر وارد کنید و سپس، به‌دنبال گزینه‌ای به‌نام PDF Viewer Update بگردید. در بخش توضیحات برچسب مذکور، اطلاعاتی درباره‌ی تغییرات رابط کاربری مرورگر در همه‌ی سیستم‌‌عامل‌ها دیده می‌شود. از نوار کشویی جلو برچسب، گزینه‌ی Enabled را انتخاب و مرورگر را مجددا بارگذاری کنید.

ظاهرا مایکروسافت هم تصمیم گرفته در مرورگر اج که از موتوری مشابه با کروم بهره می‌برد، گزینه‌ها و رابط کاربری جدید را پیاده‌سازی کند. ردموندی‌ها در جدیدترین اخبار درباره‌ی اج اعلام کردند گزینه‌هایی همچون فهرست محتوا، حالت انتخاب متن، یادداشت‌های متنی، امضای دیجیتال، پشتیبانی از فایل‌های Protected و... را به پی‌دی‌اف‌خوان کروم اضافه می‌کنند. موزیلا هم از تغییر رابط کاربری و قابلیت‌های ابزار مذکور عقب نمی‌ماند و pdf.js را برای نسخه‌ی Firefox Nightly مرتبا به‌روزرسانی می‌کند. از قابلیت‌های ترکیبی می‌توان به امکان انتخاب فایرفاکس به‌عنوان اپلیکیشن اصلی مطالعه‌ی PDF در ویندوز ۱۰ اشاره کرد که فایل‌ها را به‌صورت بازکردن اپلیکیشن مذکور در اج نمایش می‌دهد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید