تبدیل کارت ویزیت به کامپیوتر لینوکسی با تنها 3 دلار

تبدیل

با وجود تلفن های هوشمند که توانایی ذخیره سازی اطلاعات تعداد بیشماری از افراد را دارند، هنوز هم بسیاری خواندن اطلاعات کارت ویزیت را به وارد کردن اطلاعات تماس در گوشی ترجیح می دهند.

این کارت ها معمولاً پس از استفاده دور انداخته می شوند؛ ولی یک مهندس سیستم های نهفته با استفاده از وسایلی که به راحتی یافت می شوند، کارت ویزیت معمولی خود را به یک وسیله خلاقانه و به یادماندنی تبدیل کرده است.

 

 تبدیل کارت ویزیت به کامپیوتر لینوکسی

این کارت ویزیت در واقع یک کامپیوتر با کرنل لینوکس 5.2 است که روی آن چندین اپلیکیشن از جمله مفسر پایتون و بازی هایی مثل 2048 و Rogue نصب شده اند. سازنده این کامپیوتر حتی قسمتی را برای رزومه خود در نظر گرفته است.

این کامپیوتر از یک برد شخصی سازی شده، چیپست Allwinner F1C100s (شامل پردازنده ARM9 با 32 مگابایت رم) و فضای ذخیره سازی 8 مگابایتی تشکیل شده و قابلیت بوت شدن به لینوکس از طریق کامپیوتر را دارد.

کارت ویزیت یاد شده نمایشگر ندارد ولی به لطف پورت USB که در یکی از گوشه های آن تعبیه شده، می توان در مدت زمان 6 ثانیه سیستم عامل لینوکس را اجرا کرد.

 

 

سازنده این کارت لینوکسی «George Hilliard» نام دارد و با توجه به زمینه کاری خود تصمیم گرفته این کارت را بسازد. ساخت این کامپیوتر فقط 3 دلار هزینه برداشته که نشان می دهد با کمی حوصله و تخصص، ساخت چنین کامپیوترهایی چندان دور از دسترس نیست.

مخترع این کارت حسابی معروف شده و عکس های کارت ویزیت او در سایت ها و شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند. با این اوصاف به نظر می رسد دیگر نیازی به چاپ کارت ویزیت نخواهد داشت.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید