آژانس فضایی اروپا از کانسپت دستکش فضانوردی آینده رونمایی کرد

آژانس

آژانس فضایی اروپا (ESA) از طرح مفهومی دستکش فضانوردی جدیدی رونمایی کرده که نه تنها از دستان فضانوردان در محیط خلاء محافظت می‌کند، بلکه به آن‌ها اجازه کنترل کردن پهپادها به کمک ژست‌های حرکتی را می‌دهد.

آژانس فضایی اروپا تصویری از طرح مفهومی دستکش فضانوردی آینده خود به نام «Power Glove» منتشر کرده و می‌گوید هدف اصلی آن، محافظت از دستان فضانورد در محیط خلاء است. اما کارکرد دستکش به همین یک مورد ختم نشده و به فضانورد اجازه کنترل کردن وسایل الکترونیکی سطح ماه بوسیله ژست‌های حرکتی را می‌دهد.

 

 طرح مفهومی دستکش فضانوردی آژانس فضایی اروپا

آژانس یاد شده می‌گوید یکی از وسایلی که به کمک این دستکش امکان کنترل کردن آن وجود دارد، پهپاد است و فضانورد می‌تواند به کمک آن پیش از قدم گذاشتن به مناطق ناشناخته، محیط را با پهپاد اکتشاف کند. علاوه بر این فضانوردان می‌توانند به کمک ژست‌های حرکتی ماشین‌های کنترل از راه دور را به مناطقی بفرستند که خودشان نمی‌توانند بروند.

طرح مفهومی دستکش Power Glove در مجموع سه قابلیت دیگر هم دارد که شامل لیزر داخلی برای محاسبه مسافت، نمایشگر داخلی برای نمایش اطلاعاتی نظیر میزان اکسیژن باقی مانده و سنسورهای مختلف برای ژست‌های حرکتی می‌شوند. ممکن است در آینده طرح‌های دیگری با قابلیت‌هایی همچون بهره برداری از انرژی و قابلیت خودترمیمی نیز معرفی شوند.

اوایل سال 2019 آژانس فضایی اروپا قراردادی را با شرکتی فرانسوی به نام «Comex» و دو شریک آن به نام‌های «OeWF» و «DITF» امضا کرد. این سه شرکت مأمور شدند تا در بازه دو ساله منسوجات و مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت دستکش فضانوردی آینده برای مأموریت‌های ماه را پیدا کنند. آژانس فضایی اروپا با این پروژه علاوه بر اهداف دیگر، به دنبال مواد خودترمیم کننده نیز هست.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید