توسعه‌دهندگان موفق‌به اجرای ویندوز 10 روی گلکسی S8 شدند

توسعه‌دهندگان

در سال ۲۰۱۹ گروهی از توسعه‌دهندگان با انتشار تصاویری واقعی مدعی شدند که توانسته‌اند ویندوز ۱۰ را روی چند گوشی موبایل نظیر پیکسل ۳ ایکس‌ال گوگل و وان‌پلاس 6T اجرا کنند. این افراد توانسته بودند ویندوز ۱۰ مبتنی‌بر آرم را با موفقیت روی گوشی‌های یادشده اجرا کنند و وارد صفحه‌ی دسکتاپ شوند. گروهی دیگر از توسعه‌دهندگان نیز طی چند وقت اخیر تلاش کرده‌اند امکان اجرای سیستم‌عامل موردبحث را روی شماری از گوشی‌های پرچمدار فراهم کنند. اعضای این تیم توانستند با موقیت ویندوز ۱۰ را روی برخی از دستگاه‌هایی که از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام استفاده می‌کردند، نصب و اجرا کنند. 

گروهی از توسعه‌دهندگان به‌تازگی تصاویر و ویدئویی جدید در توئیتر منتشر کرده‌اند که در ‌آن‌ها شاهد اجرای سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ روی گوشی سامسونگ گلکسی اس ۸ هستیم. نگاهی کلی به ویدئو نشان می‌دهد عملا امکان استفاده از سیستم‌عامل مایکروسافت روی گوشی موردبحث سامسونگ وجود ندارد؛ زیرا ویندوز ۱۰ از ژست‌های لمسی، دوربین و حسگرهای متنوع به‌کاررفته در گلکسی S8 پشتیبانی نمی‌کند.
 

یکی از توسعه‌دهندگان ارشد این پروژه با نام کاربری Evsio0n در توئیتر، اسکرین‌شات‌هایی در اختیار رسانه‌ی Windows Latest قرار داده است که به‌خوبی اجرای ویندوز ۱۰ را روی گلکسی S8 نشان می‌دهند. ظاهرا هدف اصلی این پروژه این است که ویندوز ۱۰ مبتنی‌بر آرم را به گوشی‌های اندرویدی بیاورد. طبق گفته‌های Evsio0n امکان اجرای ویندوز ۱۰ نه‌تنها روی گلکسی S8 بلکه روی دیگر گوشی‌هایی که از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ استفاده می‌کنند فراهم شده است.

ظاهرا به‌تازگی یکی از باگ‌ها در پروژه‌ی ویندوز ۱۰ آرم برای تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۵ رفع شده است تا در نهایت امکان اجرای ویندوز ۱۰ روی دستگاه‌های دارای تراشه‌ی موردبحث فراهم شود. از باگ موردبحث تحت عنوان «نشت حافظه‌ی رم» یاد می‌شود. رم یکی از منابع تغذیه‌ی دستگاه با ظرفیت محدود است و اگر سیستم نتواند به‌درستی یک بلوک از رم را آزاد کند، مشکل نشت حافظه‌ی رم پیش می‌آید. بروز این مشکل به نمایش صفحه‌ی آبی مرگ به‌هنگام تلاش برای نصب ویندوز ۱۰ روی دستگاه ختم می‌شود.

ویندوز 10 در گلکسی S8

این نخستین باری نیست که شاهد بروز چنین اتفاقی هستیم؛ زیرا توسعه‌دهندگان به‌طور معمول تمایل دارند با انجام کارهایی نظیر اجرای سیستم‌های عامل روی دستگاه‌های مختلف، خودشان را به چالش بکشند.
برای مثال در سال ۲۰۱۶ شاهد اجرای سیستم‌عامل ویندوز ۹۵ روی Nintendo 3DS XL بودیم. همچنین گروه دیگری از توسعه‌دهندگان می‌گویند توانسته‌اند ویندوز ۱۰ را روی گوشی شیائومی می ۶ اجرا کنند. فراموش نکنید پروژه‌های این چنینی نمی‌تواند به‌معنی فراهم شدن امکان دانلود ویندوز ۱۰ روی گوشی باشد. بلکه این گونه پروژه‌ها بیشتر جنبه‌ی لذت‌ برای توسعه‌دهندگان دارند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید