ارتش آمریکا به دنبال تولید برق از راه رفتن سربازان

ارتش

ارتش آمریکا در همکاری با شرکتی به نام Robotic Research LLC در حال سرمایه گذاری 16 میلیون دلاری در کفی مخصوصی است که قدم های سرباز را به برق تبدیل می کند.

سربازان آمریکایی وسایل برقی متعددی از جمله بیسیم، تبلت، حسگرهای مختلف و لوازم الکترونیکی دیگر را در کوله پشتی خود حمل می کنند و مساله شارژ کردن آنها به دردسر بزرگی برای ارتش این کشور تبدیل شده است.

ارتش ایالات متحده برای حل این مشکل، در حال توسعه کفی کفشی است که قابلیت تولید برق از قدم های سرباز را دارد. زمانی که سرباز قدم برمی دارد، مکانیزم کوچکی در کفی حرکت کرده و با به گردش درآوردن یک ژنراتور کوچک، برق تولید می شود.

این تکنولوژی علاوه بر تولید برق، مکان دقیق سرباز را مشخص کرده و توانایی مکان یابی در محیط هایی که GPS در آنها کار نمی کند را دارد.

ارتش آمریکا همواره به دنبال روش های جدیدی برای تولید برق در میدان نبرد بوده است. سال 2016، نیروی دریایی آمریکا از آزمایش شلوار سبک وزنی به نام PowerWalk خبر داد که حین حرکت 10 تا 12 وات برق تولید می کرد. میزان تولید برق در این شلوار به حدی است که می توان پس از یک ساعت پیاده روی، چهار گوشی را شارژ کرد.

شلوار PowerWalk در همکاری با کمپانی کانادایی Bionic Power و به منظور کاهش باتری های حمل شده توسط سربازان توسعه داده شده است. یک سرباز آمریکایی در حالت معمول برای یک ماموریت 72 ساعته، 7 تا 9 کیلوگرم باتری حمل می کند.

تامین برق مورد نیاز سربازان با دستگاه های پوشیدنی، وزن کوله پشتی آنها را کاهش داده و انجام ماموریت های طولانی تر و باکیفیت تر را میسر می کند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید