آینده فروش از آن کیست

آینده

در مورد تمام کارهایی که می‌توانید با داده‌های نامحدود و دیدگاهی درباره فروش خود انجام دهید فکر کنید. حال درباره همه کارهایی که می‌توانید با دیدگاه و داده‌های آتی در رابطه با فروش خود انجام دهید فکر کنید.

 

سوالات زیر را در نظر بگیرید.

کدام غذا و نوشیدنی در بهترین رستوران به فروش می‌رسد؟

برای عید نوروز چه چیزی باید بیشتر سفارش دهید؟

چه چیزی را باید برای یک هفته بارانی سفارش دهید؟

با تحلیل پیش‌گویانه، پاسخ همه این سوالات را متوجه خواهید شد.

آینده دیگر مربوط به داده‌های حال و گذشته نیست، بلکه مربوط به داده‌های پیش‌گویانه است. در اصل، نرم‌افزار پیش‌بینی فروش با استفاده از فناوری هوش مصنوعی کار می‌کند تا پیش‌بینی کند کدام آیتم‌ها احتمالا بر اساس الگوهای تاریخچه آب‌ و هوا، رویدادها و تعطیلات بیشتر سفارش داده می‌شوند.

با پیش‌بینی‌های دقیق،‌ مدیران می‌توانند بگویند فروش آن‌ها در آینده به چه شکل خواهد بود و طبق آن برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند.

علاوه‌براین، این دیدگاه نه تنها هوشمندانه بلکه دقیق وصحیح است. با علم دقیق داده‌ها، مدیران می‌توانند برای افزایش فروش به اطلاعات تکیه کنند. دیگر نیازی به تخمین نیست که چه چیزی فروش خوبی خواهد داشت.

در نتیجه، می‌توان به راحتی از شکست خوردن در رابطه با اینکه چه چیزی مورد تقاضا قرار خواهد گرفت، جلوگیری کرد.

برنامه‌ریزی ترسناک است. با این وجود، با منابع و داده‌های مناسب این امر می‌تواند بسیار کمتر ترسناک باشد. تصور کنید که لازم نیست حدس بزنید یا تخمین بزنید کدام و چه تعداد محصول را سفارش دهید.

دانستن دقیق آنچه که در انبار نیاز دارید برای بهینه‌سازی فروش و افزایش کارایی شما ضروری است. این گونه عملیات شما به صرفه‌تر خواهد شد.

علاوه‌براین مزیت‌های بزرگ فروش، علم تجزیه و تحلیل می‌تواند برای کاهش ائتلافات با سفارش بیش از حد کالایی که بعید است به فروش برسد استفاده شود. به عبارت دیگر، فقط با سفارش آنچه که مورد تقاضا قرار می‌گیرد، می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

مثلا، این امر می‌تواند به شما کمک کند تا از سفارش غذاهایی که به دلیل محبوبیت کم یا تغییر فصلی زیاد مورد استقبال قرار نمی‌گیرند، خودداری کنید. با این دانش، دیگر لازم نیست نگران دور انداختن موجودی انبار و در نتیجه از دست دادن درآمد باشید.

خوشبختانه، نرم‌افزاری با این ویژگی از قبل وجود دارد.

مثلا، یک فروشگاه معروف نوشیدنی اخیرا برنامه فهرست موجودی خود را آپدیت کرده است تا یک ویژگی تحلیلی را در خود جای دهد. اکنون این برنامه علاوه بر مدیریت موجودی،‌ هزینه‌های نوشیدنی و سفارش بطری، به کاربران خود این اجازه را می‌دهد تا فروش را بر اساس تنوع عواملی از جمله آب و هوا، رویدادها و تعطیلات پیش‌بینی کنند.

علاوه‌براین،‌ نرم‌افزار تجزیه و تحلیل می‌تواند برای جفت کردن برترین فروش‌ها در کنار یکدیگر به منظور تبلیغات استفاده شود. فقط با نگاهی به داده‌ها می‌توانید تعیین کنید که مشتریان بیشتر چه چیزهایی را با هم سفارش می‌دهند.

در نتیجه به شما این فرصت داده می‌شود که این جفت‌های موفق را ارتقاء دهید.

به طور کلی، شما هر فروشگاهی را که اداره می‌کنید، عدم قرار دادن تحلیل در سیستم مدیریتی شما مانند گرفتن موجودی در تاریکی است. این فقط یک امر کاربردی، دقیق و مقرون‌به‌صرفه نیست. گفته می‌شود هوش مصنوعی به سرعت در حال تبدیل شدن به بهترین ابزار برای افزایش فروش در صنایع مختلف به ویژه صنعت مهمان‌داری از جمله رستوران‌ها می‌باشد و ما باید پذیرش آن را شروع کنیم.

منبع : تاپ لرن

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید