نصف بازار سیستم عامل ها در دست ویندوز 10!

نصف

تازه‌ترین آمار و گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که سهم ویندوز ۱۰ از بازار رایانه‌های جهان از مرز ۵۰ درصد نیز عبور کرده است.

به گزارش کهن از ایسنا ، سال گذشته بود که مایکروسافت به‌عنوان شرکت توسعه و ارائه‌دهنده سیستم عامل محبوب و پرطرفدار ویندوز، اعلام کرد که تنها تا اول سال ۲۰۲۰ میلادی از نسخه ویندوز ۷ پشتیبانی می‌کند و شرکت‌ها و سازمان‌هایی که می‌خواهند همچنان از این نسخه نسبتا قدیمی استفاده کنند، باید با پرداخت مبلغی معلوم و مشخص، پشتیبانی مایکروسافت را برای دریافت به‌روزرسانی و وصله‌های امنیتی دریافت کنند.

بعد از آن آمار قابل توجهی از کاربران نسخه ویندوز ۷ تصمیم گرفتند که نسخه قدیمی ویندوز ۷ را به روزرسانی کرده و ویندوز ۱۰ را بر روی سیستم عامل رایانه شخصی خود ریخته و نصب کنند. به همین ترتیب تعداد رایانه‌های مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ به میزان چشمگیری رشد و افزایش یافت تا جایی که اخیرا آمار و گزارش های منتشر شده در وب سایت venturebeat نشان می‌دهد که سهم ویندوز ۱۰ در میان رایانه‌های شخصی از ۵۰ درصد نیز عبور کرده است.

این درحالی است که سهم ویندوز ۷ از ۳۶ درصد به ۳۰ درصد کاهش و تقلیل یافته است که این بدان معناست تعداد بیشتری از کاربران رایانه‌های شخصی درحال مهاجرت و کوچ از نسخه‌های قدیمی به جدید سیستم عامل ویندوز هستند.

بر اساس نمودار دایره‌ای زیر، سهم نسخه‌های مختلف سیستم عامل ویندوز در کنار سهم سایر سیستم عامل های رایانه‌ای همچون مک‌اواس و لینوکس به ترتیب ذکر شده است:

طبق داده های ذکر شده در نمودار بالا، سهم ویندوز ۱۰، ۵۰.۹۹ درصد، ویندوز ۸.۱، ۴.۲۰ درصد، ویندوز ۸، ۰.۶۳ درصد، ویندوز ۷، ۳۰.۳۴ درصد و ویندوز ایکس پی نیز ۱.۵۷ درصد گزارش و اعلام شده است. 

سهم سیستم عامل مک‌اواس اپل نیز در میان رایانه های شخصی، ۹.۶۸ درصد و لینوکس نیز ۱.۷۲ درصد اعلام شده است. 

با اینکه مدت زمان زیادی از عرضه و انتشار ویندوز ۱۰ می‌گذرد، هنوز خیل عظیمی از کاربران رایانه‌های شخصی جدیدترین نسخه از این سیستم‌عامل را دریافت، دانلود و نصب نکرده‌اند.

کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که تعداد کاربران ویندوز ۱۰ تا پایان مهلتی که مایکروسافت به آنها داده است، به میزان چشمگیر و قابل توجهی افزایش پیدا خواهند کرد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید