آسیب‌پذیری‌های گوگل را کشف کنید، جایزه بگیرید!

آسیب‌پذیری‌های

این اواخر نمونه‌های متعددی از بدافزارهایی در اپلیکیشن‌های موجود در پلی استور گوگل کشف شده است. درهمین راستا گوگل از مردم خواسته در تامین امنیت اپلیکیشن‌ها کمک کنند و گستره برنامه «Google Play Security Reward» را بیشتر کرده است.

به گزارش کهن از مهر، این برنامه قبلا  فقط شامل ۸ اپلیکیشن برتر  پلی استور بود. اما اکنون هر اپلیکیشنی از پلی استور که بیش از ۱۰۰ میلیون بار روی دستگاه‌ها نصب شده جزو این برنامه است و توسعه دهندگان نرم‌افزار با کشف شکافی در یک اپلیکیشن، جایزه‌ای ۲۰ هزار دلاری دریافت می‌کنند.

به طور معمول چنین برنامه هایی از سوی شرکت‌ها برای رصد مشکلات موجود در نرم‌افزارها ارایه می‌شود. یکی از دلایل عجیب بودن این برنامه آن است که جایزه مذکور برای کشف شکاف‌های امنیتی در اپلیکیشن‌های دیگر نیز پرداخته می‌شود.

سخنگوی گوگل در این باره می گوید: این امر به محققان امنیتی کمک می‌کند صدها سازمان مختلف شکاف های موجود در اپلیکیشن‌های‌شان را ردیابی و اصلاح کنند.
علاوه بر آن گوگل برنامه‌های «جایزه برای حفاظت از اطلاعات توسعه دهندگان» را نیز افتتاح کرده تا مشکلات سوءاستفاده از اطلاعات در اپلیکیشن‌های اندروید، پروژه‌های O Auth و افزونه های کروم را نیز ردیابی کنند.

این به معنای کشف اپلیکیشن‌هایی است که بدون رضایت کاربران از اطلاعات آنها سوءاستفاده می‌کنند یا آن را می‌فروشند. اگر چنین مشکلی ردیابی شود، اپلیکیشن یا افزونه مذکور از پلی استور یا کروم وب حذف می‌شود و کاشف این شکاف امنیتی جایزه‌ای ۵۰ هزار دلاری دریافت می‌کند.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید