کاربران اینترنت در جستجوگر گوگل زندانی شدند!

کاربران

به گزارش کهن از کارگروه فناوری اطلاعات سایبربان، به نقل از «فارس»؛ تایج یک بررسی جدید نشان می دهد نیمی از جستجوهای انجام شده در گوگل منجر به حتی یک کلیک بر روی لینک های ارائه شده توسط جستجوگر آن نمی‌شود. بررسی یادشده نشان می دهد در آمریکا ۵۰/۳۳ درصد از کل جستجوهای انجام شده در گوگل با استفاده از گوشی و رایانه رومیزی به هیچ کلیکی بر روی لینک های نمایش داده شده نمی انجامد.

این بررسی توسط خود گوگل صورت گرفته و نتایج آن به کنگره آمریکا ارائه شده است. علت ارائه این اطلاعات به کنگره آمریکا درخواست رسمی آن برای تحقیق در مورد رفتار رقابتی گوگل در بازارهای دیجیتال است.

تحلیل گران معتقدند علت این تحول، تغییر در نحوه نمایش داده های جستجوشده در جستجوگر گوگل است. گوگل مدتی است که بریده ها و تکه هایی از نتایج حاصل شده را در خود صفحه جستجوگر این سایت نمایش می دهد و حتی پاسخ برخی سوالات مرتبط را در دسترس کاربران قرار می دهد و لذا کاربران با مطالعه همین داده ها پاسخ سوالات خود را می یابند و دیگر نیازی به مراجعه به سایت های ثالث نخواهند داشت.

پیش بینی ها حاکیست که تداوم استفاده گوگل از همین روش ارائه نتایج جستجو میزان کلیک بر روی سایت های ثالث را باز هم کمتر خواهد کرد. این کار به ضرر سایت های وابسته به شرکت ها و کسب و کارهای کوچک و البته به نفع گوگل است که کاربران را در سایت خود نگه می دارد.

بر اساس همین بررسی 12 درصد از موارد کلیک بر روی نتایج جستجوهای گوگل بر روی لینک هایی صورت می گیرد که به وب سایت های وابسته به خود گوگل مانند خدمات نقشه این شرکت و غیره ختم می شوند.

البته سایت های مختلف برای مقابله با این روش دستکاری هایی در طراحی های خود انجام داده اند تا بخش های مرتبط با سوال کاربران با برجستگی و با جزئیات بیشتری برای نمایش ارائه شود.
منبع : فارس

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید