تغییراتی بزرگ در ویندوز 10 درراه است

تغییراتی

گزارش‌ها حاکی از آن هستند که مایکروسافت قرار است تا طراحی نه‌چندان محبوب و کاشی مانند ویندوز 10 را جایگزین طراحی جدید بکند.
 
به گزارش کهن از رایورز به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی theinquirer، قابلیت Live Tiles برای اولین بار در ویندوز 8 معرفی شد و هدف از طراحی آن آسان‌تر کردن کاربری ویندوزفون و دستگاه‌های مجهز به صفحه‌نمایش لمسی بود.
به‌ طور قطع رابط کاربری کاشی مانند که در اصل با نام Metro شناخته می‌شد، به‌عنوان یکی از دلایل اصلی عدم محبوبیت ویندوز 8 در نزد کاربران معرفی شد.
 
این رابط کاربری با بهینه‌سازی‌های گسترده‌ای در ویندوز 10 نیز دیده شد، اما هم‌اکنون اطلاعاتی که از جانب مایکروسافت به‌طور تصادفی افشا شده است خبر از آن می‌دهد که این طراحی به‌زودی با کامپیوترهای شخصی خداحافظی خواهد کرد.
 این اطلاعات خبر از منوی استارت جدیدی می‌دهند که به طراحی ویندوز 7 شباهت بسیاری دارد.
در حقیقت به نظر می‌رسد که مایکروسافت قرار است تا با این رابط کاربری جدید یاد ویندوز XP را نیز زنده نگه دارد.
 
انتظار می‌رود که این رابط کاربری جدید و ویژه در بهار سال 2020 عرضه بشود و احتمال تغییر این طراحی از جانب مایکروسافت بسیار پایین است.  البته منوی استارت این نسخه از ویندوز به‌ جای کاشی‌های مربعی و مستطیلی تا حد زیادی بر آیکون‌های دوستانه تأکید دارد.
در ابتدا نوار پیشنهاد‌ها دیده می‌شود و در بخش کناری آن کنترل‌کننده‌های اصلی مانند خاموش کردن و تنظیمات دیده می‌شود.
 
با این‌ حال همان‌طور که مشخص است اطلاعات یاد شده تنها بر اساس افشاگری اتفاقی مایکروسافت است و تا زمانی که نسخه جدید ویندوز به دست ما برسد ممکن است تغییرات عمده‌ای در طراحی آن دیده شود.

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید