بدترین زبان‌های برنامه‌نویسی سال ۲۰۱۹ به انتخاب Codementor

بدترین

سایت های معتبر هر ساله به معرفی محبوبترین زبان های برنامه نویسی می پردازند اما Codementor با در پیش گرفتن رویه ای متفاوت گزارشی از بدترین زبان های برنامه نویسی منتشر کرده که یادگیری آنها چیزی جز اتلاف وقت نیست.

Codementor یک وب سایت مرجع در زمینه آموزش زبان برنامه نویسی است. هدف از این تهیه این لیست تعیین زبان های با کمترین محبوبیت بوده و بر اساس سه معیار انتخاب شده اند:

این سایت به کاربران توصیه کرده سراغ یادگیری CoffeeScript نروند
  • مشارکت جامعه برنامه نویسی
  • رشد و ترند
  • بازار کار

در صدر این رده بندی زبان های Elm, CoffeeScript, Erlang, Lua و پرل به چشم می خورند. زبان سبک CoffeeScript که بر روبی و پایتون تکیه دارد، در واقع شکل ساده تری از جاوا اسکریپت است و در نهایت به همین زبان هم کامپایل می شود. CoffeeScript در دو زمینه مشارکت جامعه برنامه نویسی و رشد در صدر بدترین زبان های برنامه نویسی قرار گرفته اما به مدد عملکرد بهتر در زمینه بازار کار از انتخاب شدن به عنوان بدترین زبان سال گریخته است.

جالب اینجاست که نتایج نسبت به سال گذشته تغییر زیادی کرده اند و Dart به لطف فریمورک ساده و جدید گوگل فلاتر از رده اول به سیزدهم منتقل شده است. این فریمورک به افزایش رشد و ترند شدن Dart کمک کرده و از طرف دیگر میزان مشارکت برنامه نویسان در رابطه با آن رشد پیدا کرده است.

Codementor با تجزیه و تحلیل تغییرات ایجاد شده بین لیست های امسال و سال گذشته به کاربران توصیه کرده دور سه زبان  CoffeeScript, Erlang و Lua را خط بکشند. Erlang که توسط اریکسون توسعه یافته یک زبان برنامه نویسی عمومی و منبع باز است که از ماشین مجازی استفاده می کند. Lua هم که بیش از دو دهه قبل توسط مهندسان برزیلی نوشته شده، بسیار سبک است و بیشتر در صنعت بازی های ویدیویی محبوبیت دارد.
منبع : دیجیاتو / یونس مرادی

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید