چگونه پیش از غیر فعال شدن گوگل پلاس از عکس‌ها و اطلاعات خود بکاپ بگیرید؟

چگونه

گوگل اخیرا اعلام کرده که قصد دارد به زودی به کار گوگل پلاس پایان دهد و به همین دلیل برنامه‌ی زمانی کامل خود برای این کار را اعلام کرده است. دلیل این اتفاق احتمالا عدم استقبال افراد از این صفحه‌ی مجازی بوده است.

اما به هر دلیلی شاید شما یکی از کاربران این صفحه‌ی اجتماعی باشید و از آن استفاده‌ها زیادی می‌کنید. در این مطلب قصد داریم به آموزش چگونگی بکاپ گرفتن از اطلاعات در گوگل پلاس بپردازیم. برای حفظ اطلاعات خود در گوگل پلاس تا انتها با این مطلب همراه باشید.

چرا گوگل پلاس تعطیل می‌شود؟

بر خلاف استقبال نسبتا خوب در شروع فعالیت (گوگل پلاس در اولین ماه فعالیتش موفق شده بود ۲۵ میلیون کاربر را در اختیار بگیرد) با گذشت زمان چهارمین تلاش گوگل در ایجاد یک صفحه‌ی مجازی مناسب با شکست رو به رو شد.

عدم استقبال و فعالیت کم کاربران تنها دلایل توقف فعالیت این صفحه‌ی مجازی نیستند. علاوه بر این‌ها مشکلات نرم افزاری و فنی گوگل پلاس باعث شد که برخی از توسعه دهندگان بتوانند به اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر دسترسی داشته باشند. موضوعی که بیش از پیش باعث غروب آفتاد گوگل پلاس شد.

اگر بخواهیم نگاهی به آمار این صفحه‌ی مجازی داشته باشیم، باید به این موضوع اشاره کنیم که گوگل پلاس با اینکه ۱۱۱ میلیون کاربر فعال در سال ۲۰۱۵ داشت، اما تنها ۶.۷ میلیون نفر از این کاربران بیشتر از ۵۰ پست در این صفحه‌ی مجازی داشتند و فقط ۳.۵ میلیون نفر در ۳۰ روز گذشته بیشتر از ۵۰ مطلب در این صفحه‌ی مجازی پست کرده‌اند.

 

گوگل پلاس

چگونه از اطلاعات خود در گوگل پلاس بکاپ بگیریم؟

۱۳ فروردین ۹۸ حساب‌های کاربری و هر صفحه‌ای که در گوگل پلاس دارید غیر فعال خواهند شد و گوگل فرآیند حذف محتوای بارگذاری شده در این صفحه‌ی مجازی را آغار خواهد کرد. این موضوع به این معنی است که عکس‌ها و ویدیو‌هایی که در آرشیو آلبوم‌ها و صفحات گوگل پلاس دارید حذف خواهند شد.

خوشبختانه تا پیش از ۱۳ فروردین این امکان وجود دارد که از همه‌ی اطلاعات خود بکاپ بگیرید. البته لازم به ذکر است که اگر پیش از این از ویدیو‌ها و تصاویر خود بکاپ گرفته‌اید؛ اطلاعاتتان حذف نمی‌شود.

بقیه‌ی اطلاعات مثل Circle‌ها، انجمن‌ها، استریم‌ها و 1+‌ها هم می‌توانند ذخیره سازی گردند. همچنین گوگل اعلام کرده که فرآیند حذف همه‌ی اطلاعات ممکن است چند ماه به طول بیانجامد و بعد از تاریخ اعلام شده همچنان در دسترس باشند؛ اما بالاخره حذف خواهند شد.

برای بکاپ گرفتن از همه‌ی اطلاعات خود به صورت یکجا کافی است مراحل زیر را طی کنید:

  • به صفحه‌ی دانلود اطلاعات گوگل پلاس بروید. ممکن است نیاز داشته باشید که اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید.
  • Next را بزنید.
  • نوع فایل را انتخاب نمایید.
  • نحوه‌ی دریافت اطلاعات خود را مشخص نمایید.
  • گزینه‌ی Create Archive را بزنید.

برای بکاپ گرفتن از اطلاعاتی خاص مراحل زیر را طی کنید:

  • به صفحه‌ی دانلود اطلاعات گوگل پلاس بروید.
  • در کنار نوع محتویاتی که می‌خواهید دانلود کنید مثل استریم، روی فلش کوچک تعبیه شده کلیک نمایید.
  • گزینه‌ی Select Specific Data را بزنید.
  • اطلاعات خاصی که مد نظرتان است را انتخاب کنید.
  • گزینه‌ی OK را بزنید.
  • Next را بزنید.
  • نوع فایل را انتخاب کنید.
  • نحوه‌ی دریافت اطلاعات خود را مشخص نمایید.
  • گزینه‌ی Create Archive را بزنید.

آیا همچنان امکان ایجاد صفحات جدید وجود خواهد داشت؟

طبق اعلام گوگل از ۱۵ بهمن ماه امسال امکان درج صفحات امکان پذیر نیست. همچنین امکان ایجاد رویداد‌ها، انجمن‌ها، صفحات و پروفایل‌های گوگل پلاس هم وجود نخواهد داشت. افرادی که صاحب انجمن‌ها بودند می‌توانند اطلاعات مد نظر خود در این صفحات را دانلود نمایند.

از اواسط اسفند ماه سال جاری امکان دانلود اطلاعات دیگر مثل نویسنده، بدنه و تصاویری که در هر پست از انجمن‌ها مورد استفاده قرار گرفته هم امکان پذیر خواهد بود.

 

گوگل پلاس

 

آیا امکان ورود به وبسایت‌های دیگر با استفاده از گوگل پلاس امکان پذیر خواهد بود؟

اگر پیش از این با استفاده از دکمه‌ی گوگل پلاس وارد برخی از وبسایت‌ها می‌شدید، احتمالا در هفته‌های آتی و به مرور زمان این دکمه‌ها کارایی گذشته را نخواهند داشت. در برخی موارد ممکن است این دکمه‌ها جای خود را به دکمه‌های ورود به حساب گوگل بدهند که مثل گذشته با بهره‌مندی از آن امکان این را خواهید داشت که وارد وبسایت‌ها شوید.

منبع: inews

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید