اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر سایت کورا به سرقت رفت

اطلاعات

کورا یکی بزرگترین سایت های پرسش و پاسخ دنیا است و میلیون ها کاربر برای یافتن پاسخ سوالات خود هر روزه به آن مراجعه می کنند. «آدام دی آنجلو»، مدیرعامل کورا با انتشار پستی در وبلاگ این سایت از افشای اطلاعات شخصی بسیاری از کاربران و تلاش برای رفع مشکل خبر داد:

به تازگی متوجه شده ایم که داده های تعدادی از کاربران به خاطر دسترسی غیرمجاز و مخرب به یکی از سیستم ها در خطر قرار گرفته است. ما به سرعت در حال بررسی شرایط و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع چنین رویدادهایی در آینده هستیم.

در این رخنه امنیتی اطلاعات حساب های کاربری نظیر نام، آدرس ایمیل و پسوردهای رمزنگاری شده ۱۰۰ میلیون نفر به دست هکرها افتاده است. دیگر داده های به سرقت رفته شامل محتوای عمومی مثل پرسش و پاسخ ها و نظرات و همچنین محتوای غیرعمومی از جمله پیام های خصوصی و امتیازهای منفی است.

به گفته دی آنجلو این سایت به کاربران در مورد احتمال افشای اطلاعتشان هشدار داده و از آنها خواسته رمزهای عبورشان ار تغییر دهند. کورا همچنین از همکاری با یک تیم جرم یابی قانونی دیجیتال برای بررسی رخنه امنیتی و در جریان گذاشتن مقامات مسئول نیز خبر داده است.کورا

ظاهرا تیم تخصصی این سایت موفق به شناسایی دلیل اصلی این رویداد شده اما بررسی های بیشتر برای بهبود راهکارهای امنیتی و جلوگیری از وقوع دوباره این مشکل کماکان در جریان است.

طی هفته جاری نیز هکرها با نفوذ به دیتابیس سیستم موفق به سرقت اطلاعات ۵۰۰ میلیون مشتری گروه هتل های ماریوت شده بودند. این داده ها شامل اسامی، آدرس ایمیل، شماره تلفن، اطلاعات کارت اعتباری و حساب‌های بانکی بود و خبر انتشار آن به قیمت کاهش ۶ درصدی ارزش سهام ماریوت تمام شد.

منبع:Cnet

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید