شش باور نادرست در مورد اینستاگرام که باید از آن‌ها دوری کنید

شش

همانند هر چیز دیگری پس از رشد محبوبیت اینستاگرام میان مردم، شاهد شکل گرفتن یک سری شایعه عجیب و غریب پیرامون آن بودیم. شایعات و باورهایی که در ادامه به ۶ مورد آن‌ها خواهیم پرداخت.

اینستاگرام مردم را به صورت نامحسوس بن می‌کند


شایعه: بن نامحسوس یا شدوبنینگ (Shadowbanning) روشی است که اینستاگرام در تلاش است با آن جلوی انتشاری محتوای نامناسب را بگیرد. با این روش ممکن است که یک حساب کاربری بدون هیچ هشدار قبلی و به صورت کاملا نامحسوس بن شود. آنقدر نامحسوس که احتمال دارد صاحب آن حساب حتی پس از مدت‌ها هم متوجه بن شدنش نشود.

به لطف این روش، اینستاگرام تمام امتیازاتی که در اختیار آن کاربر متخلف بوده را به صورت موقت یا دائمی از او سلب می‌کند. بسیاری از افراد بر این باورند که پس از شدوبن شدن، نرخ تعامل‌ پست‌هایشان به شدت پایین آمده و اینستاگرام دیگر اجازه نمی‌دهد پست‌هایشان در صفحه جستجوی هشتگ‌ها ظاهر شود.

واقعیت: با پر و بال گرفتن این شایعات اینستاگرام در مقام پاسخگو حاضر شد و اظهار کرد که در حال آزمایش شدوبنینگ کاربرانش نیست. اینستاگرام در ادامه افزود که قرار نیست هیچ کاربری به خاطر استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها یا تخلف‌های این چنینی بن شود و دلیل پایین آمدن نرخ تعامل برخی پست‌ها را به گردن مارکتینگ ضعیف صاحبین کسب و کار و استفاده نادرست از هشتگ‌ها انداخت.

شما صاحب هشتگ‌های شخصی خودتان هستید


 

شایعه: هشتگ‌هایی که برای برند‌ خود می‌سازید جزو دارایی‌های شخصی شما به حساب می‌آیند و هیچ شخص دیگری بدون اجازه حق استفاده از آن‌ها را ندارد. در صورت استفاده بدون مجوز از هشتگ یک برند، صاحب آن می‌تواند این قضیه را از مسیر قانونی پیگیری کند.

واقعیت: ممکن است تعجب کنید اما شما روی محتوایی که در شبکه‌های اجتماعیتان منتشر کردید هیچ مالکیتی ندارید. به طور کلی هر چیزی که در اینستاگرام منتشر شود متعلق به این شبکه اجتماعیست و شما نمی‌توانید هیچ ادعایی روی آن‌ها داشته باشید. پس با این اوصاف می‌توان نتیجه گرفت که چیزی به عنوان حق مالکیت یک هشتگ وجود خارجی ندارد.

اینستاگرام پست‌های کاربرانش را مخفی می‌کند


شایعه: اینستاگرام پست‌های شما را از قصد مخفی نگه می‌دارد. شما یک ویدیو یا عکس را در صفحه شخصی‌تان منتشر می‌کنید و به سرعت شاهد حضور آن در تایم‌لاین خود خواهید بود. حالا اگر به پایین اسکرول کنید و دوباره به جای اولتان برگردید می‌بینید که پستتان به شکل مرموزی حذف شده. البته این موضوع به هیچ وجه اتفاقی نیست و اینستاگرام کاملا حساب شده پست شما را از تایم لاین حذف می‌کند تا بازدید‌های آن زیاد نشود.

واقعیت: اینستاگرام دیگر پست‌های شما را بر اساس ترتیب زمانی به نمایش در نمی‌آورد. این یعنی پستی که توسط خودتان منتشر شده تنها برای مدت زمان محدودی در تایم‌لاین شخصیتان به نمایش درمی‌آید. اینستاگرام با استفاده از یک سری الگوریتم خاص و در نظر گرفتن تاریخچه تعامل‌های کاربران، پست‌های مهم برای آن‌ها را شناسایی و برایشان به نمایش درمی‌آورد.

شما می‌توانید در اینستاگرام فالوور بخرید


شایعه: با خریدن لایک و فالوور برای حساب اینستاگرامتان خیلی سریع به یکی از افراد تاثیرگذار این شبکه اجتماعی تبدیل شوید. الگوریتم‌های اینستاگرام به خاطر داشتن فالوور و لایک‌های زیاد شما را به عنوان یک فرد تاثیرگذار شناسایی می‌کند و می‌توانید به لطف این موضوع بیشتر در معرض دید قرار بگیرید و در بازه‌ای کوتاه فالوورهای بیشتری جذب کنید.

واقعیت: اینستاگرام در حال حاضر به راحتی می‌تواند فرق بین لایک و فالوور تقلبی از واقعی را تمیز دهد و کسانی که سعی دارند با استفاده از یک سری اپ شخص ثالث پروسه تولید محتوا و جذب مخاطب را دور بزنند را بن می‌کند.

بیزینس اکانت‌های اینستاگرام از محبوبیت شما می‌کاهند


شایعه: تبدیل یک اکانت معمولی به بیزینس باعث کاهش مخاطبین شما می‌شود. به طور کلی اگر یک حساب شخصی و یک حساب بیزینس داشته باشید، مدام مجبورید برای هر کدام از آن‌ها محتوایی مناسب تولید کنید که این موضوع به مرور منجر به ایجاد دو دستگی میان مخاطبین‌تان می‌شود و از تعداد بازدیدهایتان می‌کاهد.

واقعیت: برخلاف باور بسیاری از افراد، هیچ تفاوتی میان حساب‌های معمولی و بیزینس اینستاگرام وجود ندارد. اینستاگرام مدام در حال بررسی حساب‌های شخصی و بیزینس کاربرانش است و عمدتا بردن یک اکانت به حالت بیزینس منجر به کاهش بازدید محتوای آن نمی‌شود. ضمنا با استفاده از اکانت‌های بیزینس، اینستاگرام ابزار بیشتری هم برای آمارگیری و همچنین افزایش مخاطب در اختیارتان می‌گذارد که این به نوبه خود یک امتیاز به حساب می‌آید.

استفاده بی‌رویه از هشتگ‌ها کار درستی نیست


 

شایعه: اگر بیش از حد از هشتگ‌ها استفاده کنید اینستاگرام شما را تنبیه می‌کند. به طور کلی استفاده بی‌رویه از هشتگ‌ها باعث می‌شود که تعداد زیادی از مخاطبین خود را از دست بدهید. علاوه بر این، اینستاگرام با استفاده از الگوریتم‌هایی خاص شما را زیر نظر می‌گیرد و اگر بی اندازه از هشتگ‌ها استفاده کنید پست‌های شما را به عنوان اسپم در نظر می‌گیرد.

واقعیت: در دریای بیکران محتوای منتشر شده روی اینستاگرام، هشتگ‌ها مانند سکوهایی هستند که شما را به یک سری محتوای خاص مرتبط می‌سازند. پس هر چه از هشتگ‌ها بیشتر استفاده کنید، نتایج بهتری دریافت خواهید کرد. البته بهتر است که این هشتگ‌ها با پستی که منتشر کردید مرتبط باشند تا از ارزش محتوای تولید شده کم نشود.

منبع :Makeuseof

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید