حل مشکل بوت نشدن سیستم از روی فلش

حل

فلش خود را به درستی بوتیبل کنید!

ممکن است شما به درستی فلش را بوتیبل نمیکنید. اشتباه رایج کاربران این است که تصور میکنند با کپی کردن کردن فایل های داخل DVD یا ISO ویندوز داخل فلش، فلش بوتیبل میشود که تصور اشتباهی است. کاربر باید با استفاده از نرم افزار های ویژه این کار، فلش را بوتیبل کند. یکی از بهترین این نرم افزارها Rufus است که با یک جست و جوی ساده میتوانید آن را دانلود کنید. این نرم افزار رایگان بوده و نیاز به نصب هم ندارد.

    

به تنظیمات بایوس دقت کنید، ممکن است فلش شما UEFI باشد و بایوس روی Legacy تنظیم باشد و بالعکس!

دقت کنید، چنانچه قصد دارید ویندوز را از طریق UEFI نصب کنید باید مادربرد یا لپ تاپ را طوری تنظیم کنید که از طریق UEFI بوت شود و یا اگر  قصد دارید ویندوز را از طریق BIOS نصب کنید، باید مادربرد و لپ تاپ خود را طوری تنظیم کنید که دستگاه های بوتیبل BIOS را بشناسد. پس بوت را روی Legacy قرار دهید.

حل مشکل بوت نشدن سیستم از روی فلش

مادربرد یا لپ تاپ شما قابلیت بوت از روی فلش را ندارد!

ممکن است مادربرد یا لپ تاپ شما بسیار قدیمی باشد و اصلا قابلیت بوت از روی فلش را پشتیبانی نکند. به صفحه اینترنتی دستگاه مراجعه کنید، شاید سازنده با یک به روز رسانی این قابلیت را برای دستگاه شما عرضه کرده باشد. در غیر این صورت شما نمیتوانید سیستم خود را از روی Flash بوت کنید.


مادربرد یا لپ تاپ شما قابلیت بوتِ UEFI را ندارد!

اگر سیستم شما از بوتِ UEFI پشتیبانی نکند شما تنها قادرید سیستم را با فلش های بوتیبل BIOS، بوت کنید. پس سعی نکنید فلش UEFI را وصل و سیستم را بوت کنید چون نتیجه ای در بر نخواهد داشت.


فلش و سیستم هر دو UEFI هستند ولی سیستم بوت نمیشود!

گاهی اوقات تنظیمات بوت روی UEFI تنظیم شده و فلش نیز UEFI است ولی سیستم قادر به شناسایی فلش نیست. این موضوع برای لپ تاپ ها بیشتر رخ میدهد. برای حل این مسئه لازم است بار دیگر فلش را به صورت UEFI بوتیبل کنید ولی این بار پارتیشن بندی را روی GPT و Filesystem را روی FAT32 قرار دهید.

حل مشکل بوت نشدن سیستم از روی فلش

 

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید