سونی اکسپریا XZ رسما در ایران رونمایی شد

سونی

رونمایی سونی اکسپریا XZ رسما در ایران

سونی اکسپریا XZ رسما در ایران رونمایی شد

کمپانی سونی درست یک ماه پس از معرفی پرچمدار جدید خود، گوشی سونی اکسپریا XZ را رسما در ایران نیز رونمایی کرد تا سامورایی جدید ژاپنی‌ها طی روزهای آینده روانه بازار تلفن هوشمند کشورمان شود. این مراسم به میزبانی نمایندگی شرکت سونی موبایل در ایران و رأس ساعت 20 یکشنبه 11 مهرماه همراه با جمعی از اصحاب رسانه و مدیران این شرکت برگزار شد.

رونمایی سونی اکسپریا XZ رسما در ایران

در ابتدای این مراسم آقای جیسون اسمیت (Jason Smith) مدیرعامل سونی موبایل در خاورمیانه بر روی صحنه آمد و ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان و حاضرین در جلسه ورود این گوشی هوشمند به کشورمان را رسما اعلام کرد.  اسمیت در ادامه‌ی عرایض خود به تمجید از محصولات این کمپانی پرداخت و عنوان کرد آن‌ها گوشی هایی را روانه بازار کرده‌اند که می‌تواند مناسب هر سبک زندگی بوده و با کاربران خود ارتباط برقرار کند.

وی عنوان می‌کند:

سونی اکسپریا XZ با بهره‌مندی از تکنولوژی های پیشرفته شرکت سونی همچون سنسور نسخه موبایلی Exmor RS، لنز سری G و همچنین موتور پردازشی تصاویر بایونز (BIONZ) اینک به یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین دوربین ها در بین گوشی های هوشمند تجهیز شده است.

ما نام آن را فناوری ردیابی 3گانه نامیده‌ایم. به لطف این فناوری مصرف کنندگان قادر خواهند بود تا در هر موقعیتی به محض دیدن سوژه آن را به ثبت برسانند و نگرانی بابت تار شدن تصاویر و تاریکی آن‌ها نداشته و رنگ‌های واقعی را در تصاویر گرفته شده خود مشاهده کنند.

رونمایی سونی اکسپریا XZ رسما در ایران

اسمیت پس از ارائه توضیحاتی در خصوص سونی اکسپریا XZ نگاهی گذرا نیز به دیگر محصولات این شرکت می‌اندازد:

حال اجازه دهید تا نگاهی مختصر به سایر محصولات هوشمند ارائه شده توسط شرکت سونی موبایل بی‌اندازیم. از آنجایی که ما در ارتباط با نوآوری در محصولات حوزه ارتباطات خود شناخته شده هستیم، اینک محصولات هوشمند ما در مرحله بسیار پیشرفته‌ای قرار دارند تا بتوانید با آن‌ها احساس صمیمانه‌تری را برقرار کنید. ما با این محصولات هوشمند در حال کاوش فرصت‌های نامحدود نوآوری در محصولات حوزه فناوری ارتباطات هستیم.

وی ادامه داد:

اکسپریا ایر (Xperia Ear) یا همان گوشی دستیار شخصی ما، محصول هوشمند Hands free خواهد بود که سبک جدیدی از برقراری ارتباط را میسر می‌کند. اکسپریا Ear به شما امکان آن را خواهد داد تا زمانی که در حال جنب و جوش هستید یا به انجام چندین کار به صورت همزمان مشغولید، بدون دخالت دادن دستتان ارتباط برقرار کنید. این گوشی دستیار شخصی اطلاعات و راهنمایی‌های سودمندی را نیز به شما اهدا خواهد کرد. Xperia Ear تعامل صوتی طبیعی و قابل اعتمادی را ارائه می‌کند و با عملکردی حسی و با اتصال بی‌سیم به تلفن هوشمند شما، به فرمان‌های صوتی پاسخ می‌دهد.

دیگر محصولات هوشمند ما یعنی اکسپریا Agent و اکسپریا Projector نیز همگام با کاوش امکانات بیشتر برای ایجاد فرصت‌های جدیدی در قلمرو تعامل با مردم، به تکامل خود ادامه خواهند داد.

در ادامه‌ی این مراسم با بنیامین یزدانی (مسئول آموزش سونی موبایل در ایران) همراه بودیم و وی معرفی کاملی از قسمت‌های مختلف این گوشی هوشمند را ارائه داد.

رونمایی سونی اکسپریا XZ رسما در ایران

پرچمدار جدید شرکت سونی، گوشی هوشمند سونی اکسپریا XZ از مشخصات سخت افزاری همچون مدل ایکس پرفورمنس بهره می‌برد. یعنی ما در این محصول نیز شاهد حضور یک تراشه از جنس کوالکام با مدل اسنپدراگون 820 همراه با یک رم با ظرفیت 3 گیگابایت هستیم؛ اما شما با قابی نونوار شده روبه رو خواهید بود که سونی به آلیاژ تشکیل دهنده آن تاکید بسیاری می‌کند. این آلیاژ که آلکالیدو نام دارد یک آلیاژ آلومینیومی اصیل ژاپنی بوده که منجر به درخشان‌تر کردن و بخشیدن زیبایی بیشتری به بدنه این محصول می‌شود. همچنین سونی قاب جدیدی را برای این محصول طراحی کرده تا به کلی آن را از نظر ظاهری با سایر مدل‌های معرفی شده متمایز سازد. لبه‌های این قاب به خوبی صیقلی شده تا با استفاده‌ی روزمره شما به راحتی همگام باشند.

رونمایی سونی اکسپریا XZ رسما در ایران

 

رونمایی سونی اکسپریا XZ رسما در ایران

این گوشی اینک از دو مجوز IP53 و IP68 بهره می‌برد تا شما پس از یک دوره فاصله بار دیگر گوشی های ضد آب سونی را در اختیار داشته باشید. یکی از نکات جالبی که در این مراسم شاهد آن بودیم بارش باران حین اجرا بود و با توجه به این که مراسم رونمایی سونی اکسپریا XZ در محیطی سرباز برگزار می‌شد، بیشتر توانستیم قدر گوشی های ضد آب را بدانیم و بازگشت دوباره این قابلیت به محصولات جدید سونی را به فال نیک بگیریم!

رونمایی سونی اکسپریا XZ رسما در ایراناما جذاب‌ترین بخش این گوشی هوشمند را دوربین های آن تشکیل می‌دهد. این بخشی است که سونی مانور زیادی را در این مراسم بر روی آن داد. این شرکت ژاپنی به طور جدی فناوری دوربین گوشی هوشمند جدید خودش را ارتقا بخشیده تا شما همواره یک دوربین DSLR کوچک را در جیب خود داشته باشید.

 

سه سنسور جادویی دوربین سونی اکسپریا XZ در تمامی شرایط همراه شما

این دوربین از سه حسگر تصویربرداری (برای نگه داشتن سوژه در فوکوس، حرکات را پیش بینی کرده و بدون تار شدن عکاسی می‌کند)، حسگر AF لیزری (فاصله تا شی را سنجیده و در شرایط نوری بد تصاویری واضح می‌گیرد) و حسگر RGBC-IR (رنگ قابل مشاهده و اطلاعات IR را برای تنظیم تعادل سفیدی و ثبت رنگ‌های طبیعی و روشن ارزیابی می‌کند) استفاده می‌کند. دوربین اصلی این محصول از یک سنسور 23 مگاپیکسلی بهره می‌برد و دوربین جلوی آن نیز دارای یک سنسور 13 مگاپیکسلی با کیفیت بالا است.

رونمایی سونی اکسپریا XZ رسما در ایران

اما کار فناوری دوربین سونی اکسپریا XZ به همین جا ختم نمی‌شود. این گوشی هوشمند برای نخستین بار است که از یک لرزشگیر 5 محوره میزبانی می‌کند. این 5 محور موجب خواهند شد تا حتی عکس‌های گرفته شده در هنگام حرکت نیز بدون لرزش و با وضوح مناسبی منتشر شوند. البته اپلیکیشن دوربین این گوشی به شما امکانات مختلفی برای اعلام تنظیمات دستی دوربین این محصولات را نیز خواهد داد تا بتوانید همانند دوربین های حرفه‌ای بخش‌هایی نظیر فوکوس، ایزو و غیره را به صورت دستی و به دلخواه خود تنظیم کنید.

در انتهای بخش دوربین نیز باید به قابلیت فیلم‌برداری 4K اشاره کرد که تا پیش از این جای خالی آن در مدل ایکس پرفورمنس به شدت حس می‌شد.

از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند باید به یک درگاه مدرن USB نوع C، سه رنگ مشکی معدنی – پلاتینی – آبی جنگلی، اسکنر اثر انگشت با سرعت بالا و محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس 4 اشاره کرد. علاوه بر این‌ها دستیار هوشمند موجود در گوشی سونی اکسپریا XZ نیز موجب خواهد شد تا عملکرد باتری گوشی به مرور زمان کاهش پیدا نکرده و کاربران بتوانند سال‌های متعددی از آن بهره‌مند شوند.

رونمایی سونی اکسپریا XZ رسما در ایران

 

رونمایی سونی اکسپریا XZ رسما در ایران

در انتهای مراسم نیز سرکار خانم آقاخانی مدیر بازاریابی سونی موبایل در ایران به روی صحنه آمد و از اصحاب رسانه به جهت حضور به عمل آمده تقدیر کرد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر قیمت سونی اکسپریا ایکس زد (Sony Xperia XZ) به صورت رسمی در ایران مشخص نشده است؛ اما آن‌گونه که از گوشه و اطراف می‌توان شنید ظاهرا نسخه اصلی این دیوایس ژاپنی با قیمتی کمتر از 2 میلیون و 400 هزار تومان جهت فروش ارائه خواهد شد.

 

منبع : http://gadgetnews.ir

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید