جاوااسکریپت، محبوب‌ترین زبان برنامه نویسی جهان

جاوااسکریپت،

کهن - انجمن هکر رنک، که در زمینه چالش‌های رقابتی در برنامه‌نویسی فعالیت می‌کند، چندین حوزه از علوم کامپیوتر را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت، متداول‌ترین و محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی دنیاست.

انجمن هکر رنک، یک ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی طراحی کرده است که کار آن ارزیابی نحوه بکارگیری توسعه دهندگان در شرکت‌ها است. این ابزار در سپتامبر گذشته راه‌اندازی شد. این شرکت به تازگی گزارش سالیانه مهارت‌های توسعه دهندگان را منتشر کرد. برای تهیه این گزارش از 71000 توسعه دهنده نرم افزار از بیش از 100 کشور جهان نظرسنجی به عمل آمد.

 
به گزارش کهن به نقل از ونچربیت، هر صنعت نیازمند توسعه دهندگان نرم‌افزار است و به همین خاطر رقابت برای استعداد فنی بسیار بالاست. هکر رنک در این نظرسنجی در مورد زبان‌های برنامه نویسی مورد استفاده توسعه دهندگان از آنها سوال کرد. همچنین در مورد علاقه آنها به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی جدید هم پرسش‌هایی مطرح شد.
 
بعد از ارزیابی پاسخ‌نامه‌ها و نتایج مشخص شد که هفتاد و سه درصد از توسعه دهندگان اعلام کردند که در سال 2018 با جاواسکریپت آشنا شدند و 66 درصد گفتند که از 2017 با این زبان آشنا بوده‌اند. بر اساس این نظرسنجی جاوااسکریپت، رقیب خود یعنی جاوا را در سال 2018 کنار زد و عنوان معروف‌ترین زبان برنامه‌نویسی دنیا را به خود اختصاص داد.

 

 

در سال قبل، توسعه دهندگان مایل به یادگیری Go، Kotlin و Python بودند. این موضوع در سال 2019 هم تغییری نکرد. علاقه به یادگیری “Scala” افت کرد و تمایل به “TypeScript” افزایش یافت. آمارها و نتایج نشان داد که “AngularJS” همچنان محبوب‌ترین و متداول‌ترین چارچوبی است که توسعه دهندگان می‌شناسند ولی بسیاری از توسعه دهندگان در حال یادگیری “React” هستند.
 

 

 

 

در زمینه فناوری هم، 53 درصد از توسعه دهندگان بر این باور هستند که تا دو سال آینده، اینترنت اشیاء در بین بسیاری از شرکت‌ها پذیرفته خواهد شد و خانه‌ها، خودروها و کلیه شهرها، بیشتر از این فناوری بهره خواهند برد.

منبع: venturebeat

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید