دو باگ جدید در آپدیت اکتبر 2018 ویندوز 10 کاربران را با مشکل مواجه کرده است

دو

مشکل اول، مربوط به حساب‌های ادمین (Administrator) می‌شود. به گزارش Techdows، اگر کاربری پیش از دریافت آپدیت اکتبر 2018 حساب ادمین ویندوز 10 را فعال کرده باشد، پس از نصب آپدیت شاهد غیر فعال شدن آن خواهد بود.

ظاهرا این خصوصیت در آپدیت جدید، به طور پیش‌فرض غیر فعال در نظر گرفته شده و این کار به دلایل امنیتی صورت گرفته. با این وجود، بعضی کاربران حرفه‌ای تر ممکن است با این موضوع مشکل داشته باشند. مایکروسافت در پاسخ به این کاربران و در یک پست وبلاگی اعلام کرده که در آپدیت ماه ژانویه تدبیری برای راضی کردن این کاربران می‌اندیشد.

همچنین در این پست، مایکروسافت کاربران حرفه‌ای را پیش از دریافت آپدیت به ساخت یک حساب کاربری دوم با دسترسی‌های ادمین تشویق کرده است. برای این کار می‌توان وارد بخش Computer Management شد و از بخش Local Users و سپس Group، روی گزینه Users برای ساخت حساب و اعمال تنظیمات کلیک کرد.

اما مشکل دوم آپدیت اکتبر 2018 را ممکن است کاربران بیشتری تجربه کنند. ظاهرا با دریافت این آپدیت، فایل‌های صوتی FLAC به درستی پخش نمی‌شوند. این فرمت صوتی غیرفشرده که در میان علاقه‌‌مندان به موسیقی طرفداران زیادی دارد، در نسخه جدید ویندوز 10 برای پخش با مشکلاتی همراه است. به عنوان مثال موزیک پلیر Groove و مدیا پلیر ویندوز یک دقیقه اول این آهنگ‌ها را پخش نمی‌کنند.

مایکروسافت اعلام کرده که در نسخه‌های بتای ویندوز، مشغول ارائه راهکاری است که بتواند این مشکل را برطرف کند. در هر صورت، اگر به درست پخش نشدن فایل‌های FLAC، مشکل حساب‌های ادمین یا باگ‌های دیگر برخورد کردید، همیشه می‌توانید از تنظیمات ویندوز این مشکلات را به گوش مایکروسافت برسانید.

منبع:Digitaltrends

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید