رقابت مایکروسافت با گوگل با یک پروژه‌ مخفیانه

رقابت

بر اساس گزارش نشریه Petri مایکروسافت در حال کار روی سیستم عاملی به نام «ویندوز لایت» یا «لایت» است که با هدف رقابت مستقیم با کروم او اس توسعه پیدا می کند.

مایکروسافت همیشه به دنبال رهایی از بار ویندوز سنتی بوده و به همین خاطر سیستم عامل ویندوز RT یا حتی ویندوز 10S را در اختیار کاربران قرار داده که تنها امکان اجرای نرم افزارهای  UWP و اپلیکیشن های Progressive Web را دارد. 

ویندوز لایت

با این حال به نظر می رسد که با ارائه ویندوز لایت داستان تا حدودی تغییر خواهد کرد. به گفته منبع مذکور نشانه های متنوعی از توسعه ویندوز لایت در  SDKها و بیلدهای اینسایدر جدید وجود دارد. بر اساس این نشانه‌ها نسخه لایت سیستم عاملی است که به صورت ویژه برای دستگاه های سبک و همیشه روشن توسعه یافته و واسط کاربری آن نیز با نسخه معمولی تفاوت های اساسی خواهد داشت.

در واقع ممکن است مایکروسافت آن را نه در قالب ویندوز بلکه به عنوان سیستم عاملی مستقل و در قالب «پروژه قنطورس» ارائه کند که ظاهرا نسخه بزرگتری از موبایل تاشوی سرفیس فون است. این گوشی تاشو که احتمالا نمایشگر ۸ اینچی رنگی و پنل دوم سیاه و سفید دارد، احتمالا طی سال آینده به بازار راه پیدا خواهد کرد.

هنوز تاریخ مشخصی برای ارائه اطلاعات رسمی درباره این سیستم عامل تعیین نشده اما بیلد ۲۰۱۹ ویندوز گزینه مناسبی برای اینکار به نظر می رسد چرا که در بیلد ۲۰۱۸ نشانه هایی از آن را شاهد بودیم.

توسعه سیستم عامل هایی سبک از این دست از یک سو و از سوی دیگر سازگار ساختن لپتاپ ها با معماری ARM نوید آینده بهتری را برای سیستم های همیشه روشن به ارمغان آورده است.

منبع : دیجیانو

دیدگاه ها (0)

دیدگاه خود را بیان کنید